Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

Abort imorgon men ej mentalt redo :(

felicityporter skrev 2024-11-07 22:13:36 följande:
    Hon skriver att hon vill vara 100% säker innan hon genomgår en abort, annars känner hon sig tvingad/pressad till det. Varför pressar du då henne att genomgå något hon inte känner sig säker på?
    Tyvärr kan man inte alltid vara 100 %  säker i alla viktiga avgöranden. Man får gå på det beslut som man kommer fram till flest gånger när man grubblar på frågan. 

Det är ingen 100 % garanti för att det blir rätt, men det är mer troligt att det blir det då. Det finns för- och nackdelar med alla beslut, svårt att få det 100 %.
    Sedan tror jag att alla som har genomgått en abort  sedan efteråt har frågat sig hur det skulle ha blivit om man inte gjort det. 

Att inte veta men ändå ta ett beslut för att tiden rinner ut, ingår i att vara människa. Att vara osäker och tveka ingår i att vara människa. Det finns ingen väg runt den smärtan.
  • Anonym (Hanna)

Jag utgår från att TS koncentrerar sig på vad hon själv vill och orkar när hon ska fatta ditt beslut. Vissa beslut måste man ta själv.

• Anonym (Hanna)

"fatta sitt beslut" ska det stå i ovan inlägg.

• Anonym (Hanna)

Jag är inte i din situation, så jag vet inte exakt hur det är.
    Däremot trodde jag en gång för länge sedan att jag var med barn, i en situation när jag absolut inte kunde ta hand om ett barn. Trots det var det vansinnigt svårt att komma fram till vad jag ville göra, fast att precis allt i situationen talade för att göra en abort. Så jag kan förstå våndan.

Kan du tänka dig, och vill du vara helt ensamstående förälder med barnet? Det är nog den fråga du bör ställa dig, för det är så det skulle kunna bli. 

Att överväga, för och emot en abort är nog ett av de svåraste besluten. Båda alternativen medför svårigheter och nackdelar. 

Svar på tråden Abort imorgon men ej mentalt redo :(