Inlägg från: Anonym (Jo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jo)

Abort imorgon men ej mentalt redo :(

Du kommer inte bli mer redo för att du skjuter på saken. Det enda som händer är att du kommer att gruva dig ännu längre och må dåligt. Bättre att du gör det imorgon och får det överstökat. Du vet redan skälen för aborten, stöd dig mot dem. Landa 100 % kanske inte händer på några veckor till, ibland har man inte lyxen att vänta in hjärnan.

• Anonym (Jo)
    Anonym (?) skrev 2024-11-07 18:18:07 följande:
    Nu pratar vi ju om TS omständigheter. Hur länge ska hon vänta innan hon fattar ett beslut? Blir ju inte enklare med tiden direkt.

Många sörjer. Det betyder inte att det var ett felaktigt beslut.
    Tekniskt sett kan hon väl vänta ett par månader till, men ju längre man väntar desto jobbigare blir det, både mentalt och fysiskt. Sen abort är inte alls roligt...
  • Anonym (Jo)
    Anonym (?) skrev 2024-11-07 18:22:29 följande:
    Jag tror att vi alla vet reglerna. Men finns knappast någon som vill vänta så länge.
    Vill och vill... Har man svårt att bestämma sig kan det lätt bli att veckorna trillar iväg. Ts verkar egentligen på det klara med beslutet, bara att det inte har landat. Hoppas hon tar tiden imorgon. Det blir bara värre om hon väntar.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Lova) skrev 2024-11-07 18:28:50 följande:

Behåll barnet. När du har barnet i din famn kommer du inte ångra dig. Du är 42 och detta är din sista chans att kunna få barn troligtvis. Vill ge dig mod till att avboka. Man ångrar inte ett barn, däremot har jag träffat många som ångrar en abort. All kärlek

Man kanske inte ångrar ett barn men det betyder inte att alternativet hade varit fel. Hon är 42, har en tonåring redan och var inställd på att inte ha fler. Börja om i hennes ålder med allt det innebär...? Och med tanke på pappans inställning också, och hennes egna tankar. Nä, verkligen ingen bra situation och man måste inte ha fler bara för att det råkat bli.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (LoL) skrev 2024-11-07 18:46:40 följande:

Och på vilket sätt är din ålder relevant? Märkligt att du nämner din ålder. 

Du kanske inte har koll på betydelsen, men fertiliteten sjunker från ca 35 års ålder, efter 40 markant. I ungefär samma takt (efter 40) ökar risken för att det ska bli något fel på fostret. Dessutom har ts ett helt liv i övrigt, även där är ålder relevant, både för studier, karriär, relationen, hennes tonårsson mm. LoL på den va.
  • Anonym (Jo)
    Anonym (B) skrev 2024-11-07 19:37:22 följande:
    Har du gjort abort , ångrat det  och vill att TS ska må dåligt också?

Du är otroligt tjatigt och agressiv gällande att TS måste göra abort oavsett vad hon vill och känner.

Det är väldigt bra att kvinnor får göra abort i Sverige , men aborträtten är för att kvinnor ska få ha valmöjlighet , ha rätten att bestämma över sina kroppar inte för att göra andra nöjda eller att män ska ta slippa ansvar.
    Varför såna påhopp?? Jag har gjort abort och INTE ångrat dem! Självklart ska ts INTE må dåligt. Vad håller du på med egentligen?!
  • Anonym (Jo)
    Anonym (B) skrev 2024-11-07 19:51:32 följande:
    Vad jag håller på med?
    Jag har läst dina inlägg där du ignorerar TS svar och upprepar att hon ska genast göra abort oavsett vad hon själv vill eller känner.

Det är inga påhopp.
    Du skulle kanske må bra om du pratade med någon med rätt utbildning om du mår dåligt , och inte blanda in TS.
    Du måste acceptera att det är upp till den gravida kvinnan om hon vill göra abort eller inte.
    Aborträtten finns inte för mäns bekvämhet.
    TS beskrivning visar att hon tänkt sig abort, ändå finns det de i tråden som pushar för att hon absolut ska behålla.

Jag mår INTE dåligt, DU däremot beter dig som SKIT.
  • Anonym (Jo)
    felicityporter skrev 2024-11-07 21:22:11 följande:
    Jag (och de flesta) tolkar TS inlägg som att hon har grav ångest över morgondagen och känner sig väldigt tveksam till aborten. Det är bara du som hejar på att det är det enda rätta och verkligen pushar för att hon ska gå igenom den. Vad är din agenda med det? Det låter som att du har en hel del obearbetade trauman efter dina aborter som du brottas med och därför vill att TS ska genomgå sin abort till varje pris - så att DU ska må bättre.

Det är fanimig inte schysst av dig, känner hon sig så panikslagen och osäker över beslutet är det INTE rätt beslut. Hon kan åtminstone avboka tiden och verkligen fundera på saken någon vecka till, det har hon tid med, annars riskerar hon att göra något hon kommer ångra i resten av sitt liv.
    Agenda...? Du tror att jag tjänar något på om ts gör abort? Läs trådstarten en gång till. Hon har skälen klara för sig, det har bara inte landat känslomässigt. Det som är osjysst är väl isf att försöka få henne att ändra sig istället för att följa beslutet.

Jag har inte ett dugg trauman efter aborter. DU däremot kastar skit på andra användare! Vad har DU för agenda?
  • Anonym (Jo)
    felicityporter skrev 2024-11-07 21:39:27 följande:
    Jag pushar ingen människa som säger att hon är osäker till ett oåterkalleligt beslut som hon riskerar att ångra resten av livet. Det är fult gjort av dig, hon skriver ett flertal gånger att hon inte känner sig säker på att abort är det enda rätta och då ska hon verkligen inte genomgå en, åtminstone inte just nu. Det förstår alla utom du.
    Det som är fult är att såna som t ex du skriver som du gör:
    felicityporter skrev 2024-11-07 21:22:11 följande:
    Det låter som att du har en hel del obearbetade trauman efter dina aborter som du brottas med och därför vill att TS ska genomgå sin abort till varje pris - så att DU ska må bättre.
    Och en annan användare som håller på i samma stil:
    Anonym (B) skrev 2024-11-07 19:37:22 följande:
    Har du gjort abort , ångrat det  och vill att TS ska må dåligt också?
    Hur är man funtad när man håller på att trycka ner andra på det sättet!?

Ts undrar hur andra resonerar, passar det inte så scrolla vidare, eller sluta åtminstone att försöka vända andras aborter till något sjukt!
  • Anonym (Jo)
    felicityporter skrev 2024-11-07 21:39:27 följande:
    Jag pushar ingen människa som säger att hon är osäker till ett oåterkalleligt beslut som hon riskerar att ångra resten av livet. Det är fult gjort av dig, hon skriver ett flertal gånger att hon inte känner sig säker på att abort är det enda rätta och då ska hon verkligen inte genomgå en, åtminstone inte just nu. Det förstår alla utom du.
    Dessutom skriver ts inte alls att hon inte känner sig säker på aborten, däremot att hon inte är mentalt redo och att hon vill landa i beslutet först. Läs trådstarten, det underlättar!

Hon skriver ingenstans det du påstår.
  • Anonym (Jo)
    felicityporter skrev 2024-11-07 22:13:36 följande:
    Hon skriver att hon vill vara 100% säker innan hon genomgår en abort, annars känner hon sig tvingad/pressad till det. Varför pressar du då henne att genomgå något hon inte känner sig säker på?
    Nej, det skriver hon inte heller. Hon skriver att hon "vill få landa i beslutet 100 %" så att hon känner att det är helt och hållet hennes eget beslut. Det står däremot INTE att hon är OSÄKER på beslutet i sig, bara att det måste LANDA.
  • Anonym (Jo)
    felicityporter skrev 2024-11-07 22:20:22 följande:
    Varför pressar du då henne till att ta tiden imorgon innan hon har ?landat? i beslutet? Tycker du att det är snällt gjort av dig?
    Jag har inte pressat ts till någonting, jag har gett MIN syn på saken, att det blir värre av att vänta när hon egentligen vet att hon har tagit beslutet, och då både för att det är jobbigt mentalt att ha en abort framför sig men också att det rent fysiskt är jobbigare ju längre gången man är. Om man redan vet att man tänkt sig en abort så är det bra att få gjort istället för att vänta tills fostret är några veckor äldre.

Tycker du att det är snällt att komma med sådana påhopp mot mig som du gjorde?
Svar på tråden Abort imorgon men ej mentalt redo :(