Hur hantera en gaslighting chef?
Du kan ju inte ändra på chefen men du kan ju hantera hur du nu ser på din chef och varför det är så jobbigt för dig. Vi är alla skurken i någons liv.
Varför låter du någon annans åsikt bestämma över dig på det där viset? Ta reda på varför din reaktion är så stark så kanske du kan känna dig mer fri ❤️
Jag har själv lämnat en arbetsplats av liknande skäl så jag FÖRSTÅR situationen och hur man kan känna. Jag jobbade dessutom inom HR själv vilket gjorde att alla de brister som uppstod och som inte hanterades av vare sig chef eller andra inom HR gjorde att jag verkligen inte kunde stå för det som verksamheten liksom speglade. Eller vilket ledarskap som fick råda.
Men tills man är ur situationen ( om man säger upp sig som jag så måste jag ju arbeta min uppsägningstid eller för dig som snart ska gå på FL) så kände jag ändå att jag har inte gjort något fel. Jag fortsätter att leverera, jag håller fanan högt, jag fortsätter att arbeta på med det som jag har lön för och som jag vet att jag är bra på och som andra uppskattar. Chefen lät jag vara där i periferin. Jag kunde inte låta det ta mitt fokus utan hen fick liksom bara hållas där i bruset.
Det är inte jättelätt men det gick ändå för den begränsade tidsperioden som det handlade om.