Inlägg från: Anonym (Slutslutar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Slutslutar)

Sagt upp mig.

Imorgon har chefen kallat till möte med gruppen med obligatorisk närvaro på kontoret.
    Hen har inte kommunicerat ut i gruppen att jag ska sluta. Och jag har inget sagt till någon kollega.
    Nu har jag oro i magen.
    Dålig arbetsmiljö och div underliggande konflikter har gjort det ohållbart att stanna.
    Så det var inte ett svårt beslut. 
    Ville bara skriva av mig och få lite "pepp" i hur jag ska slippa känna oro och skuld.
    Det är ju inte så att jag ska känna det, men hur ofta tänker hjärnan tvärtom.
    Är ju inte så att jag gör slut med någon som betyder massor för mig.
    Men hjärnan är svår att lura, när den fastnar i fel tankebanor.

• Svar på tråden Sagt upp mig.
  • Anonym (Slutslutar)
    Anonym (Va) skrev 2024-11-06 21:41:02 följande:

Vad är du orolig för? Varför i hela friden skulle du behöva känna skuld? Inse att du är lika utbytbar som en toarulle så ska du se att det går lättare.

Haha så sant! Det ska jag ta med mig! 
    Tack för klarsynthet 😀
  • Anonym (Slutslutar)
    Anonym (Mezzo) skrev 2024-11-06 21:42:24 följande:

Den enda du behöver stå till svars för är dig. Det skulle ju vara orimligt om du valde att stanna kvar pga arbetsbördan för de andra eller något liknande.

Om din arbetsgivare ställer dig på plats och vill att du berättar allt negativt där och då så kontrar du med att du inte känner dig bekväm med det utan pratar hellre med hr i så fall eller något liknande.

Det skulle förvisso vara extremt oprofessionellt om chefen förväntar sig att du ska stå där och klaga på allt framför andra. Hoppas inte det. Eller är det det du vill?

Alldeles sant, ibland behöver man bara lufta för att inse de orimliga i hur man snurrar in sig i konstiga tankar.
    Och nej tror inte att det händer att hen kommer sätta mig i den sitsen att jag vid det tillfället ska sjunga ut.
    För övrigt tror jag inte heller att någon i gruppen blir förvånad. Gruppen är ganska dysfunktionell med många som "uthärdat" länge. 
Svar på tråden Sagt upp mig.