Tow2Mater skrev 2024-11-12 01:53:14 följande:
Centret finansieras av bl a George Soros. Och the Center's stated mission is to "conduct research and analysis to help shape public debates over proposed budget and tax policies and to help ensure that policymakers consider the needs of low-income families and individuals.
A careful analysis of the IRS tax data, one that includes the effects of tax credits and other reforms to the tax code, shows that filers with an adjusted gross income (AGI) of $15,000 to $50,000 enjoyed an average tax cut of 16 percent to 26 percent in 2018, the first year Republicans' Tax Cuts and Jobs Act went into effect and the most recent year for which data is available.
Filers who earned $50,000 to $100,000 received a tax break of about 15 percent to 17 percent, and those earning $100,000 to $500,000 in adjusted gross income saw their personal income taxes cut by around 11 percent to 13 percent.
By comparison, no income group with an AGI of at least $500,000 received an average tax cut exceeding 9 percent, and the average tax cut for brackets starting at $1 million was less than 6 percent.
www.yahoo.com/news/irs-data-prove-trump-tax-130007569.htmlThe 2017 tax cut law signed by former President Donald Trump cut income tax rates essentially across the board.
From 2017 to 2018, the average rate dropped from 4% to 3.4% for the bottom half of income earners and from 26.8% to 25.4% for the top 1%, according to the Tax Foundation.
wisconsinwatch.org/2024/06/trump-tax-cut-income-wisconsin-rich-fact-brief/
Vill du diskutera hur ett antal biljoner kan spenderas bättre är det en helt annan fråga. Stoppa t ex svarta hålet i Ukraina, UN, etc och låt EU betala sin del till NATO.
Vad spelar George Soros för roll? Precis varenda poäng finns refererat med trovärdiga källor. Detta är ett praktexempel på högerns vidriga hyckleri. Som motargument använder Heartland Institute some källa? Du vet att någon är totalt moraliskt corrupt när Exxonmobil distanserar sig för att skydda sin image. När dina mästare är olje och tobakslobbyn. Jag kan inte komma på många organisationer som är mer känd än Heartland Institute för att använda evidenslösa och vetenskapsförnekande källor.
Jag diskuterar mer än gärna hur biljoner bättre spenderas. Jag är inte främmande för att ställa högre krav på EU. Det betyder inte nödvändigtvis att det rätta är att ställa lägre krav på dig själv. Framförallt tycker jag inte whataboitism är ett rimligt sätt att bemöta det faktum att (minst) 1.2 av Trumps 1.9 biljoner dollar gick till de rikaste. Sen kan vi argumentera hur länge som helst om vem som gynnas mest men det är tämligen lönlöst. Du är inte förmögen att erkänna något annat än det du själv tror på.