Inlägg från: Reasonandsense |Visa alla inlägg
  • Reasonandsense

Trump vann- fascisterna förlorade

Konservativ skrev 2024-11-06 19:32:35 följande:
    1. Trump uppmanade faktiskt folk att gå hem. Det har mörkats väl av vänsterjournalisterna.
    2.Jag hoppas att han avskaffar fbi som har blivit en gren av demokratiska partiets maktapparat.
    3. "Hitta röster" var det som demokratiska partiet ägnade sig åt 2020.
    4. Störandet av demokratiska processer har inte Trump hållit på med. Vad syftar du på?
    5. Ditt andra stycke är obegripligt. Det är demokratiska partiet som har försökt tysta oppositionen. 
    Det här är F-nivå på gymnasiet, vem tror du du ska övertyga på det sättet? Skriv mer utförligt och källhänvisa.
  • Reasonandsense
    Konservativ skrev 2024-11-06 20:34:32 följande:
    Är du gymnasielärare? Jag skriver ingen uppsats här så tror knappast jag behöver källförteckning och notapparat. 

Är inte här för att övertyga även om jag i inlägg nr 21 skrivit mer konkret om fascism än vad de flesta brukar göra. 

Jag hoppas att de följande fyra åren får dig att inse vilket bra val usa har gjort.
    Syftet med att skriva uppsatser är inte bara att skriva uppsatser. Tanken är att man faktiskt ska lära sig saker; det tycks du inte ha gjort. Om du inte är här för att övertyga, varför är du här?
  • Reasonandsense
    Konservativ skrev 2024-11-06 18:44:37 följande:
    Jag kallar Harris-Biden regimen fascistisk eftersom de har fört en fascistisk politik;
    1. Stormtrupper på gatorna under Trumps första period. Precis som Mussolinis svartskjortor.
    2. Försöken att fängsla Trump och hans allierade. Precis som Mussolini.
    3. Tystandet av oppositionen på olika sajter på olika sätt. Internet fanns inte för hundra år sedan men man tystade oppositionen.
    Lite bakläxa på ditt "bra inlägg, då:
    1. Motivera varför du kallar demokratiska demonstranter "stormtrupper" och "precis som Mussolinis svartskjortor" (verkar en aning tendentiöst). 
    2. Har du några belägg för att Harris-Biden ligger bakom detta?
    3. Åter igen, vad syftar du på? Har Biden gjort det olagligt att uttrycka republikanska åsikter på facebook och instagram?
  • Reasonandsense
    Swedman skrev 2024-11-08 08:33:40 följande:

Trump är inte i vita huset än. Ropa inte Hurra redan nu. Det finns alldeles för mycket Ryssland i denna soppa. 

Nej, för att ryssland sysslat med påverkanskampanjer är ingen grund för att demokraterna ska kunna ogiltigförklara valet. Är bara MAGA som sjunker så lågt utan vidare.
  • Reasonandsense
    Swedman skrev 2024-11-08 09:54:48 följande:
    Jag är väl mer ute efter att Mr Trump har för mycket med Ryssland att göra för att kunna bli president. Han har ju tidigare var president och ha samtal med andra länder inkl. Ryssland är i sig inget brott men vad sker om Ryssland sponsrat hans kampanj då? Det är det jag menade...
    Ja det finns väl en gräns för vad som är acceptabelt. Men har svårt att se det ske. Det hela avgörs väl i högsta domstolen eller kongressen dessutom isf, vilka är Trumpvänliga båda två
  • Reasonandsense
    Konservativ skrev 2024-11-08 15:58:16 följande:
    Fascismen kom fram för drygt hundra år sedan med Mussolini. Ett av särdragen är att man vill tysta oppositionen. Och det är precis det som gjorts på Twitter, facebook, youtube o.s.v. Det fanns förstås inga internetsajter för hundra år sedan, men principen är densamma.
    Så facebook och youtube drivs alltså av demokraterna, eller kan du förklara kopplingen du försöker dra? Och du menar alltså om samma twitter som köpts upp av Elon Musk? Vilket järngrepp fascistvänstern hade om den plattformen, verkligen får jag säga.
  • Reasonandsense

Som att Mussolini skulle komma på tanken att sälja en stor radiokanal till kommunisterna och låta dom göra vad dom vill med den. Det menar du alltså att demokraterna gjort med twitter. Dom får jobba på sin fascism, för det här är ju alldeles för dåligt.😂

Svar på tråden Trump vann- fascisterna förlorade