Inlägg från: Konservativ |Visa alla inlägg
  • Konservativ

Trump vann- fascisterna förlorade

Efter åratal av förföljelse genom politiska rättegångar både mot Trump och hans allierade.
    Efter vänsterns fascistiska stormtrupper satt skräck i folk.
    Efter valfusken 2020.
    Efter mordförsöken som Secret Service tillät.
    Efter förtrycket av oppositionen på olika sajter.

SÅ VANN TRUMP!

FASCISTERNA FÖRLORADE!

FOLKET TOG TILLBAKA MAKTEN!

• Svar på tråden Trump vann- fascisterna förlorade
  • Konservativ
    Anonym (Bruse) skrev 2024-11-06 17:59:36 följande:

Det var väl väntat men ack så sorgligt.

Fred.
    Välstånd.

Det kan vi nu förvänta oss. 
  • Konservativ
    Tecum skrev 2024-11-06 18:08:38 följande:

Idiot! 1776 blev USA världens första demokrati, 2024 röstade folket bort demokratin och valde en kriminell lögnare och Putinvän till sin nya Hitler. Rätt åt amerikanerna, de får skylla sig själva, men tragiskt för resten av världen. I synnerhet för Ukraina som nu kommer att krossas av Putin medan fegisen Trump applåderar. 

Rätt märkligt att du har lyckats få så mânga fel på så få ord. Idiot? Antar att det är exempel på den civiliserade och toleranta vänstern. 
  • Konservativ
    Anonym (Trepination) skrev 2024-11-06 18:14:07 följande:

Det enda som är positivt med att han vann är väl att hans följarskara inte kan föreställa sig som offren och uppviglare längre. Vi får väl se om han fortsätter sin inslagna polariserande och splittrande bana eller om han försöker ena sitt folk.

Han skapade fred. Att fascisterna i antifa var våldsamma är ju knappast Trumps fel. Det har med deras ideologi att göra.
    Nä, val har konsekvenser, som Obama sa en gång. Finns ingen anledning för Trump att jamsa med när förlorarna gnäller.
  • Konservativ
    Anonym (Tvillingmorsan) skrev 2024-11-06 18:17:14 följande:
    Visst, säkert.

Tror du att jorden är platt också?
    Det var fred under hans förra period. Alla kan jämföra, och det var precis det som hände igår.
  • Konservativ
    Anonym (Trepination) skrev 2024-11-06 18:25:05 följande:

Han har ingenting att göra med stormningen av Kapitolium och uppviglandet genom att hävda att valet var riggat eller att haitier äter hundar och katter så de blir hotade och stänger skolor i Ohio eller att hotet finns inom landet, militär ska sättas in på civila eller hela historien med puerto rico? 

Nog förstår du att han för(?) en extremt polariserande politik. Hur ska han kunna ena usa på det sättet? Man skapar civila konflikter om ens utgångspunkt är att hitta fiender överallt. Nu ligger det i hans knä och inte som en oppositionell politiker, och det är det enda positiva.

1. "Stormning" utan vapen, i det vapenfyllda usa. Förstår du själv hur löjligt det är att kalla det stormning?
    2. ingen uppvigling i attt påpeka att det förekom valfusk.
    3. Ja, haitier har ätit upp husdjur.
    4. Hotet finns inom landet. 
    5. Militär, och även national guard, bör sättas in mot kravaller. 
    6. Biden regimen har inte gjort något bra för Puerto Rico utan saboterar sophanteringen.
    7. Hoppas verkligen inte att han fegar för att ena landet. Och det kommer han inte att göra heller. Hoppas att han avskaffar fbi som utvecklats till ett gestapo för demokraterna.
  • Konservativ
    Anonym (K) skrev 2024-11-06 18:36:06 följande:

Han vann pga att han fejkade attentat mot sig själv och fick sympatier. För sådant känner man bara förakt.

fejka attentat.......har du nånsin avfyrat ett vapen
     Jag tycker synd om dig
  • Konservativ
    Anonym (GF) skrev 2024-11-06 18:24:07 följande:
    Men det är ok att kalla de andra för fascister? 
    Jag kallar Harris-Biden regimen fascistisk eftersom de har fört en fascistisk politik;
    1. Stormtrupper på gatorna under Trumps första period. Precis som Mussolinis svartskjortor.
    2. Försöken att fängsla Trump och hans allierade. Precis som Mussolini.
    3. Tystandet av oppositionen på olika sajter på olika sätt. Internet fanns inte för hundra år sedan men man tystade oppositionen.
  • Konservativ
    Anonym (Trepination) skrev 2024-11-06 18:47:10 följande:

Du vet själv att han för en polariserande politik. Dina sk "svar" blottar ju det. Dina sk "svar" Låter som starten på ett inbördeskrig. 

Tror du att man enar ett land genom att tysta allt oppositionellt via militärer? 

Vem i hela friden påstår att Trump vill tysta all opposition? Det är demokraterna som håller på med sånt.

Trump vill sätta in militär mot våldsamma kravaller. Så att fascisterna inte kan bränna ner städer igen. 
  • Konservativ
    Anonym (Trepination) skrev 2024-11-06 19:20:30 följande:
    Du pratar om att du tycker han ska införskaffa kontroll av FBI för att det bara är "gestapo" och samtidigt så ifrågasätter du inte varför han inte försökte stoppa stormningen och kravallerna på Kapitolium? Han kallade väl det för "kärleksfullt" eller något annat vämjeligt. Störandet av regelrätta demokratiska processer verkar du anse inte befinner sig inom det fascistiska spektrat. Inte heller "hitta röster"

Med den sortens retorik så sätter man en diktator på tronen. Det gäller ju att misstänkliggöra alla institutioner och människor, til slut så har regeringen "inget annat val" än att införa diktatorskap. "För folkets bästa" "fiender överallt" medföljande angiveri och tystandet av oppositionen.
    1. Trump uppmanade faktiskt folk att gå hem. Det har mörkats väl av vänsterjournalisterna.
    2.Jag hoppas att han avskaffar fbi som har blivit en gren av demokratiska partiets maktapparat.
    3. "Hitta röster" var det som demokratiska partiet ägnade sig åt 2020.
    4. Störandet av demokratiska processer har inte Trump hållit på med. Vad syftar du på?
    5. Ditt andra stycke är obegripligt. Det är demokratiska partiet som har försökt tysta oppositionen. 
  • Konservativ
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-11-06 19:49:38 följande:

Nä, fascisterna vann. Och ts behöver läsa på om vad en fascist är för något....

Blessed be the fruit...

Jag beskrev i inlägg nr 21 varför det är korrekt att kalla Biden regimen fascistisk. Argumentera. Om du kan.
  • Konservativ
    Anonym (Trepination) skrev 2024-11-06 19:38:39 följande:
    Du bevisar min poäng.
    Du får förklara tydligare. Kan du det?
  • Konservativ
    Reasonandsense skrev 2024-11-06 20:23:33 följande:
    Det här är F-nivå på gymnasiet, vem tror du du ska övertyga på det sättet? Skriv mer utförligt och källhänvisa.
    Är du gymnasielärare? Jag skriver ingen uppsats här så tror knappast jag behöver källförteckning och notapparat. 

Är inte här för att övertyga även om jag i inlägg nr 21 skrivit mer konkret om fascism än vad de flesta brukar göra. 

Jag hoppas att de följande fyra åren får dig att inse vilket bra val usa har gjort.
  • Konservativ
    Freddie K skrev 2024-11-07 15:23:55 följande:

Jag kan inget om politik så jag borde väl inte yttra mig, men det är intressant TS att du kallar demokraterna för fascister. Är dem det bara för att dem har andra åsikter än vad du har?

Nej. Jag beskriver i inlägg 21 vad jag menar med fascism. Demokraterna uppfyller det med råge. och jag håller med om att det är alldeles för många som kallar andra fascister bara för att de ogillar dem. 
  • Konservativ
    Anonym skrev 2024-11-07 10:22:00 följande:
    Vad betyder det påståendet?
    Fascismen kom fram för drygt hundra år sedan med Mussolini. Ett av särdragen är att man vill tysta oppositionen. Och det är precis det som gjorts på Twitter, facebook, youtube o.s.v. Det fanns förstås inga internetsajter för hundra år sedan, men principen är densamma.
  • Konservativ
    Kunniglingvist skrev 2024-11-08 02:14:49 följande:

Trump har fascistiska tendenser. Avgudar diktatorer, har egna automatiska ambitioner. Har noll respekt för demokratin. Flirtat med att sitta längre vid makten än vad grundlagen tillåter, flirtat med tanken att han skulle kunnat stänga av grundlagen för att sitta kvar med makten. Han ska byta ut alla oberoende i regeringen mot lojalister. Han scapegoatar minoriteter, muslimer, latinos, asiater under covid.

Låter det som en anka, ser det ut som en anka, går den som en anka. Då är det nog en anka. Jag kan hålla med om att begreppet slängs runt hej vilt. Men i Trumps avseende är det inte så märkligt. Sen om han är fascist eller bara ha sådana tendens är lite sak samma i fråga ...

Du hat fel i det mesta. Men varför skulle han ha oberoend i regeringen. Ska sossarna i Sverige tvingas ha moderater i regeringen? Trump blev vald, inte globalistiska tjänstemän.
Svar på tråden Trump vann- fascisterna förlorade