Anonym (TuffBrud) skrev 2024-11-08 00:13:56 följande:
Det är inte bara din sambo. Ni båda har ju lika äcklig inställning och skiter i dessa ungar.
Man tar gemensamma beslut, i ett gemensamt hushåll. Ingen av er agerar och det representerar er båda.
Jag lever ihop med en man som har barn sen tidigare. Vi planerar tillsammans. Att fira barnen är en självklarhet. Ibland har han något redan planerat till present, då pratar vi om det. Ibland har jag en idé, då pratar vi om det.
Barnen är en del av vår familj. Jag köper saker till dom på egen hand precis som jag hade gjort för nära vänner eller släkt.
Att fira saker må inte vara viktigt för oss vuxna, men vi skapar minnen ihop alla tillsammans. Därför blir dessa stunder viktiga. Som jul eller andra högtider.
Och om du anser att det mannen gör är fel måste du vara medveten om att erat icke agerande representerar dig också.
Skärp er, båda två. Bara en tidsfråga annars innan kidsen tar avstånd från er, och jag har full förståelse för det.
Jag antar att det är precis det som TS vill, att hennes sambos barn ska ta avstånd och försvinna så fort som möjligt så att hon slipper ha sin mans barn med i ekvationen. Annars hade hade hon köpt åtminstone en liten present till barnet som fyller år, och gjort någonting för att fira jul. Bare minimum, men åtminstone fira Jul på något sätt. Nu skiter hon i allt och jag förstår att det beror på att hon vill jaga bort hans barn.