Förutsätter han att jag ska ha koll?
Herregud...
Herregud...
Det är ju så en konstellation att bonusmamma tar över föräldrarollen skapas. Börjar hon ifrågasätta hans beslut att inte fira så landar det på hennes axlar.
Han vill inte fira barnen. Det är det enda hon vet egentligen, han fattar oberoende beslut om sina barn. vem är hon att ifrågasätta det? Skulle själv inte stå ut med en sån ansvarslös människa.
Såväl jul som födelsedagar firas på olika sätt i olika familjer och i andra sammanhang.
Personligen skulle jag haft oerhört svårt att leva ihop med en människa som inte skulle firat något här i livet, utifrån att världen blir så satans trist.
Med detta sagt tycker jag att det är rätt märkligt att fokusera på vad den andre har för förväntningar. Gillar TS verkligen att leva i ett hushåll där den vuxne inte överhuvudtaget taget bjuder till. Och tycker TS på riktigt att julen inte ens är viktig för hushållet i stort?
I såfall är det väl bara att köra på. Men om det skaver för att TS noterar att hennes partner faktiskt är taskig mot sina barn så är det ju rimligt att fundera på om man vill ha den rollen.