• Anonym (J)

Förutsätter han att jag ska ha koll?

Så när barnet fyllde 17 år stod du stilla och såg på när barnet inte fick någon present eller blev uppvaktad? Vad sa pappan när du tog upp detta? För det gjorde du väl?

Julen kanske inte är viktig för dig, men är det så skadligt att göra något för någon annan som bor under samma tak? Det behöver inte bli ett jätteprojekt on NI TVÅ VUXNA börjar samarbeta för att göra det bra för barnen. Varför pratar ni inte med varandra?

• Anonym (J)

Och nej, jag köper inte en sekund att män skulle ta gör givet att kvinnor styr upp. Men normala vuxna människor pratar med varandra. Varför frågar du inte honom varför han inte gör något och är en trött jävla förälder?

• Anonym (J)
    Anonym (Molte) skrev 2024-11-06 15:25:45 följande:

Det är ju så en konstellation att bonusmamma tar över föräldrarollen skapas. Börjar hon ifrågasätta hans beslut att inte fira så landar det på hennes axlar. 

Han vill inte fira barnen. Det är det enda hon vet egentligen, han fattar oberoende beslut om sina barn. vem är hon att ifrågasätta det? Skulle själv inte stå ut med en sån ansvarslös människa. 

Det landar absolut inte på hennes axlar. Att ifrågasätta en föräldraroll är inte tabu och är det obekvämt, so what. Men TS struntar också i tonåringarna. Varför ens skapa en tråd här bland andra trötta vuxenföräldrar vars egocentrerade liv blir rubbat i 30 min.
Svar på tråden Förutsätter han att jag ska ha koll?