Hur bör man fördela hushållssysslorna när sambon är hemma sjukskriven?
50/50 eller bör någon göra mer. Vad tycker ni?
50/50 eller bör någon göra mer. Vad tycker ni?
Jag tänker att man hjälper och stöttar den som har behov. Är det någon gång man inte bör bry sig om jämn fördelning så är det väl när ens partner inte mår bra - oavsett orsak tänker jag spontant. Men kommunicera med varandra, ha empati och förståelse för varandra så löser sig oftast det mesta. Ett tips kan dock vara att om ni ändå känner att sysslor måste delas upp så kanske inte lägga de av mest vikt på den deprimerade - kan skapa mer ångest och stress för båda om saker sedan inte blir gjort i tid på grund av måendet. Utan kanske mer saker som dammsugning, damma, vattna blommor etc - alltså saker som inte blir stress och panik om det skjuts ett par dagar. Detta är dock förutsatt att den sjuka ens mäktar med detta - depressioner kommer ju i olika grader och kan vara skiftande så gäller att vara inställd på det med. Fokus bör ligga på att partnern blir bra igen tänker jag.
Önskar all lycka!
Det beror på vad man orkar när man är sjukskriven.
Innan semestern var jag sjukskriven för utmattning, jag orkade knappt gå på toa eller duscha.
Jag känner att det är på väg att bli samma igen.
Så det blir tyvärr så att min make gör lite mer.
Den som inte är sjukskriven ska givetvis stå för största delen av hushållsarbetet.
Den som är sjukskriven kan göra det den orkar.
Jag är för tillfället sjukskriven på heltid ett par månader. Jag gör det jag orkar, och vissa dagar är det absolut ingenting. Jag är sjuk dygnet runt, min man är frisk när han kommer hem från jobbet så då får han ta hand om hemmet.
Fast ska den andra göra 100% av allt så är det nog snart två sjukskrivna.
Vad gör man då?
Vad gör man då?
Vad gör man då?