• Mandel

Hade ni undvikt fira jul med dessa med?

Man kör knytis och alla ansvarar för en eller flera saker. Både att det köps in, tillagas och värms och hamnar på bordet inför mat/fika.
    Varje familj/par köper julklappar för samma summa och man bestämmer vilka som det ska köpas julklappar till. 

Eller så säger du helt enkelt att i år orkar jag/vi inte rodda allt så vi tänker bara fira jag ev partner och våra barn.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (B) skrev 2024-11-05 14:12:37 följande:

Det är pappans lantställe vi varit hos. Han har uttryckt att han egentligen inte orkar fira jul och vill nog helst bara vara hemma. 
    Han är såklart välkommen hit. Men jag vet att jag kommer låta som ett super-ego nu. Men hon kan väl fira med hennes killes släkt t.ex. ? Eller så åker dom hem till svärfar själva  

vi bor i en liten tvåa så hur alla ska få plats här vet jag inte. Och jag vill ärligt talat inte att dom kommer ens. Dock synd om barnen. 

det jag skrev ang semestern är sant, vi jobbar dagen innan men hade gärna åkt till landet och bara firat med pappan utan dessa, men så går det ju inte till. Men vi lär bli hemma nu  

och frågar dom är dom självklart välkomna. Men kommer inte bjuda in dom. Det finns även andra orsaker till att jag är irriterad på denna kvinnan, saker hon gjort under detta år. 

Dessutom är det en stor släkt, finns även andra att fira med. Tack för alla tips!🌸

Varför skulle de självklart vara välkomna om de frågar? Hemma hos er får de inte ens plats oavsett om de bidrar med något eller inte. 
    Deras barn är deras ansvar och inget du ska känna dåligt samvete inför.
    Och det är väl pappa som får ta ansvar för om de ska vara välkomma till lantstället eller inte och du- din familj tar i så fall med er mat enbart till er själva och pappa och inga andra om de först inte swishar pengar. Spela bara dum och säg att ni visste inte att det var ert ansvar att fixa mat och julklappar åt dem eftersom de inte sagt det/bett er om det.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Hade ni undvikt fira jul med dessa med?