• hmm77

Viktnedgång- någon som vill vara med?

Anonym (Dags att ta tag i vikten) skrev 2024-11-04 13:12:44 följande:
    Viktnedgång- någon som vill vara med?

Kvinna 43 år md ett BMI på 27,2. Skulle behöva gå ner 10 kg. Jag skulle gärna vilja hitta någon som också behöver gå ner i vikt och som vill vara med och peppa när motivationen tryter. Jag kommer att köra med ca 1600 kcal om dagen. 
    Har i övrigt en ganska aktiv livsstil även om jag har stillasittande arbete på kontor. Gillar att träna så den biten är på plats. Mitt problem är att jag äter för mycket. Känner mig ofta hungrig. Gillar även fet mat vilket inte gör det bättre

I dag är min första dag med nya dieten. Jag hoppas att du som också har en viktresa framför dig och som hade behövt någon som pepp på vägen hakar på. 

ska köpa vv appen. 129 kr månaden så ska man tex äta 28 poäng. så kan man typ bara scanna in mat i mataffären och se hur mycket poäng det är. 
  • hmm77
    Olsdotter skrev 2025-01-24 19:01:23 följande:

Hur går det för er i tråden? Tycker det är peppande att följa era uppdateringar när de kommer, så skriv gärna 🙂

Här ligger träningen fortfarande nere pga konvalescens. Först om ytterligare två veckor kan jag börja träna försiktigt.

Vikten ligger still och rumpan fortsätter krympa... Nere på 95 cm nu. Det är jobbigt att bara se musklerna försvinna och inte kunna göra någonting åt det, så jag slutar mäta till dess jag kan börja träna igen.

Vet någon ifall det är lättare att bygga muskler man nyligen haft och snabbt tappat, jämfört med att bygga upp dem från början? Tog två år att gå från 94  cm till 98 cm, så jag är rätt deppig över detta...

jag har skaffat viktväktarna appen nu. så jag var på willys idag och skannade som fan på olika mat produkter hehe jag älskar appen så enkelt. det handlar om att göra smarta val bara. 
Svar på tråden Viktnedgång- någon som vill vara med?