Viktnedgång- någon som vill vara med?
Jag är gärna med här!
Började mina ändra lite av mina vanor i april.
Började med att cykla till jobbet fyra ggr/ vecka (6km på håll dit) och styrketräna 1-2 ggr vecka. Tidigare var jag väldigt stillasittande.
Jag har slutat att äta choklad på vardagskvällarna och tar istället frukt eller bär då. Har också bytt ut ostmackorna som jag ofta åt till middag under mina barnfria veckor mot en tallrik havregrynsgröt eller rågflingegröt med bär och två kokta ägg.
Till frukost på vardagarna äter jag kvarg och hemmagjord blandning av havregryn, rågflingor, pumpafrön, solrosfrön, linfrön, chiafrön, vetekli, vetegroddar och några torkade tranbär.
Lunch, middag på barnböckerna, helgmat, fredagsmys och lördagsgodis äter jag som tidigare. Jag fikar ibland om det bjuds på jobbet eller jag träffar någon på fritiden.
I ungdomen var jag väldigt underviktig, men sedan 20-årsåldern har jag stadig gått upp i vikt och nu kände jag att jag ville vända den trenden, men vill göra det på ett sätt som funkar längden, så då får det ta lite tid. Än så länge har jag gått ner 9 kg och målet är kanske 5-7 kg till.