Viktnedgång- någon som vill vara med?
Måndag igen och samma som förra måndagen- upp 1,4 kg sedan i fredags! Det är klart att det enda sättet för mig att gå ner i vikt är ett tydligt kaloriunderskott och ren mat. Jag kommer ju aldrig gå ner i vikt på rigtigt på det här sättet..
Men jag vill trots det belysa några andra framsteg som en del av att jag försöker vara mer medveten. Ingen hämtmat på 2 veckor! Det är ganska stort för oss. Både denna och förra söndagen gjorde vi hemmagjord pizza, dvs egen deg och allt. Barnen vill ju gärna ha pizza. Så även om den hemmagjorda pizzan kanske innehåller lika många kalorier så är den som helhet ett bättre alternativ.
Jag försöker också tänka och välja klokare överlag.
Men de här kg sitter rejält och uppenbarligen så tillåts inget fusk.
Hur går det för er?
Kan du unna dig saker som inte är mat? Eller tänka att DU FÖRTJÄNAR äta nyttig mat, inte behöva äta skräpmat bara för att familjen gör det? :)
När ni åt pizzan, hade du kunnat göra en skinksallad till dig istället? Då äter du nästan som de, men du tar bort brödet och osten som är det mest kalloririka...
Har glömt, men andvänder du lifesum? Om inte, gör det i 2 veckor så du får upp ögonen för hur mycket kalorier olika livsmedel har... jobbigt att väga maten, javisst, men det tar 1 minut extra vid varje måltid, det är 4 minuter varje dag, inte så stor uppoffring egentligen :):):)