Inlägg från: Anonym (spa) |Visa alla inlägg
  • Anonym (spa)

Vågar inte gå till massage

Anonym (Massageterapeut) skrev 2024-11-03 18:32:29 följande:

Nu är jag massageterapeut och behandlar mest folk med skador, men om du får stånd, så tycker jag att du ska stanna hemma faktiskt. Det vore väldigt obekvämt och äcklande om det skulle hända. Om du har ett problem som du verkligen behöver hjälp med, gå till en man, om det hjälper.

Vad är det jag hör? 

Inom massageutbildning så får man lära sig att massage påverkar kroppens autonoma nervsystem och att erektioner hos män kan ske och är en naturlig reaktion. Så länge inte personen gör det med vilja eller har en sexuell tanke med det så är det något massörer tränas till att ignorera och vara förståendes till. 

Finns mycket om detta på nätet.

Nedan finns en svensk länk och några citat från flera sidor när man söker på detta.

Har ni verkligen inte talat om detta alls under din utbildning till massageterapeut?

"Är livrädd för att få stånd hos massören" | Hälsoliv

En professionell massör vet att detta kan vara en bieffekt av kroppskontakt och tar förhoppningsvis inte illa vid sig.

But let me just say, erections during a massage are totally normal and on average I would estimate that 70% of clients get one.

You aren?t wrong for getting erections during massages?that is common, seemingly out of your control, and most seasoned therapists are already aware that such a bodily response is possible. 

• Anonym (spa)
    Anonym (Massageterapeut) skrev 2024-11-03 18:51:12 följande:
    Som jag skrev så behandlar jag folk med skador/smärta. Aldrig varit med om att någon fått stånd. Slipper därmed de män som går enbart går för beröring, för ja, det skulle äckla mig otroligt. Står för det jag skrev. Om du inte kan kontrollera ståndet, så gå till en man eller gå inte på massage som inte behövs.

Inom spamassage så är det något som händer då och då. Inte varje dag men något som både utbildas inom och som kan hända. 

Även om du personligen inte gillar det så måste det väl ha utbildats om på den kurs du gått? 

Det handlar inte om att mannen inte kan kontrollera, som om det vore ett aktivt val. Har man den synen behöver man nog läsa på om hur nervsystemet fungerar. En man kan somna till på massagebordet och vakna med erektionen helt utom hans kontroll att göra något åt det. Att då lägga skulden på honom vore inte korrekt. 

Vi vill heller inte skrämma iväg våra manliga kunder. 

• Anonym (spa)
    Anonym (Massageterapeut) skrev 2024-11-03 19:08:25 följande:
    Har inte gått en kurs. Har gått en tvåårig utbildning inom medicinsk massageterapi. Och nej, den omfattade inte stånd. De som besöker mig har ont och de kommer för att de faktiskt har ett problem (alltså ingen som somnar eller kåtar upp sig). Gissar att det är helt annat hos dig. Därför också jag påpekade att jag är massageterapeut. INTE massös.
    Förstår det blir skillnad. 
    När du har ont eller fokuserar på smärta och sån typ av behandling så skulle det nog vara väldigt sällsynt att du blir så avslappnad så du sätter igång sådana reaktioner. 

Skillnad på ett spa. 
    Sen är det skillnad på att kåta upp sig. Kåta upp sig aktivt är inget som accepteras på ett spa heller. Då avslutas massagen. Men erektioner under spamassage händer oftast ofrivilligt pga avslappningen och inget mannen önskade. De flesta män tycker det är pinsamt o försöker dölja. 
  • Anonym (spa)

Det verkar som det finns någon eller några på FL numera som är ute efter att smutskasta män så mycket de kan. Troligen någon hämnd efter va de blivit utsatta för i sina liv. 

Läser man flera trådar så hittar man några som alltid ska få män att framstå dåligt som förövare som sexmissbrukare eller liknande. 

De ser också alla trådar skrivna av män som runktrådar. 

Svar på tråden Vågar inte gå till massage