• Enmsik

Planerad insemination / letrozol / Ovitrelle - söker tips och erfarenheter!!!

Jag har använt letrozol och ovitrelle. Jag hade dock inte ägglossning av mig själv och behövde trippeldos dag 3-7 av letrozol för att ens få äggblåsor som växte Och då växte alltid 2 åt gången. Men min erfarenhet av tabletterna var inga speciella biverkningar. Ovitrelle var med att jag kände mig gravid med känsliga bröst osv. Har du spontan ägglossning så kan ju tabletterna göra att du får något mer ägg och vad jag fick till mig var om det växer mer än 2 så vill de inte att man försöker bli gravid pga mer risker med fler foster för både barn och den gravida. men tänker att troligtvis. kan ju bli något ytterligare ultraljud efter dag 10-12 beroende på hur äggblåsorna växt. Är de nära storlek där man kan ta spruta så hade i alla fall inte jag något mer besök den cykeln. Men är det mindre blåsor eller inga alls behöver man ofta åka tillbaka för att se storleken om några dagar. är du bekväm med att prata med din chef så lär ju det räcka om man skulle behöva vara ledig spontant eller så. :) tänker att kollegor behöver ju inte veta om man inte känner för att berätta. :) vet inte om detta gav något.. haha men stort lycka till! :) 

• Enmsik
    RainbowFamilyDreams skrev 2024-11-03 21:36:21 följande:

Tack snälla för dina kommentarer! Jag har förstått att det är väldigt mycket som kan variera / ?bero på? och något man bara får försöka förhålla sig till på något sätt även om det är tufft. Jag / vi har ju aldrig gjort det här tidigare så vi får väl upptäcka allteftersom. Mitt AMH-värde är 18 pmol/L. Vad hade du för värde? Jag har fått höra att mina värden är ?bra?, men har inte hört mycket mer än så.
    Tack för ditt svar :)!!

Jag tog inget amh värde. Hade lite bakgrund med glesa menstruationer och inga positiva ägglossningstest. Fick då diagnos PCOS. Men de tyckte jag skulle vänta lite med att få hjälp. Fick dock provera som skulle hjälpa kroppen att komma igång med mensen och de trodde ägglossning skulle börja spontant vilket den inte gjorde. Därefter ville de avvakta ytterligare fast det inte hade hjälpt. Sökte då privat istället för landsting och då fick jag letrozol direkt. Inga prover men körde engångsdos först där det hände absolut noll på ultraljuden. Fick då börja med trippeldos direkt vilket fungerade. men har tyvärr inga provsvar att ge dig som svar.. :/ men enligt ultraljudsbilder Har flera läkare sett väldigt många äggblåsor som då är typiskt för pcos men man kan ju aldrig säga att det finns ägg äggblåsorna. :) 
Svar på tråden Planerad insemination / letrozol / Ovitrelle - söker tips och erfarenheter!!!