Planerad insemination / letrozol / Ovitrelle - söker tips och erfarenheter!!!
Jag har använt letrozol och ovitrelle. Jag hade dock inte ägglossning av mig själv och behövde trippeldos dag 3-7 av letrozol för att ens få äggblåsor som växte Och då växte alltid 2 åt gången. Men min erfarenhet av tabletterna var inga speciella biverkningar. Ovitrelle var med att jag kände mig gravid med känsliga bröst osv. Har du spontan ägglossning så kan ju tabletterna göra att du får något mer ägg och vad jag fick till mig var om det växer mer än 2 så vill de inte att man försöker bli gravid pga mer risker med fler foster för både barn och den gravida. men tänker att troligtvis. kan ju bli något ytterligare ultraljud efter dag 10-12 beroende på hur äggblåsorna växt. Är de nära storlek där man kan ta spruta så hade i alla fall inte jag något mer besök den cykeln. Men är det mindre blåsor eller inga alls behöver man ofta åka tillbaka för att se storleken om några dagar. är du bekväm med att prata med din chef så lär ju det räcka om man skulle behöva vara ledig spontant eller så. :) tänker att kollegor behöver ju inte veta om man inte känner för att berätta. :) vet inte om detta gav något.. haha men stort lycka till! :)