Planerad insemination / letrozol / Ovitrelle - söker tips och erfarenheter!!!
Hej!
Jag är en kvinna på 33 år och min flickvän är 34. Vi är nu startklara för inseminationsbehandling och mottar gärna lite tips och erfarenheter!
När som helst får jag min mens, något jag ska meddela på 1177. Jag ska ta letrozol en tablett på kvällen dag 3-7 efter min första klarröda mensdag. Dag 10-12 ska ultraljud göras och jag ska få info om när jag ska ta Ovitrelle-sprutan.
så lite frågor och funderingar?
Jag har regelbunden mens och regelbunden ägglossning. Tror ni det finns risk för överstimulering då?
Vi genomgår ju behandling som om vi hade svårt att få barn, men förstår såklart att det handlar om att optimera chanserna.
Fick ni några biverkningar av Letrozol eller Ovitrelle?
Undrar även hur ni förhöll er till era jobb med information?? Jag har nyligen börjat ett nytt jobb och de vet ingenting om att vi planerar att försöka bli gravida.
kommer troligen behöva gå på läkarbesök och kanske flera ganska tätt och med kort varsel.. några tips?! vill vara ärlig, samtidigt rädd för att jag vet att jag kommer behöva vara borta en del dagar då och då?.
Har ni övriga tips för mig/oss som snart förhoppningsvis ska genomföra vårt första inseminationsförsök? Vi har hört att vi ska få två inseminationsförsök och tre IVF.. vet att IVF har högre ?pricksäkerhet? men är betydligt jobbigare för kroppen.. vad är era erfarenheter här?
Tack på förhand!!:)
// Längtar efter att bli regnbågsföräldrar <3