• Anonym (A)

Är det konstigt att inte ha haft sex på länge som kvinna?

Jag tittar på Gift vid första ögonkastet USA där både experterna och andra deltagare blir väldigt skeptiska när en deltagare inte har haft sex på länge. 

Jag vet att det är ett tramsigt program och jag är medelålders men det fick mig att fundera över det. 

Jag har inte haft sex på ungefär 5-6 år av olika skäl. Jag har inte svårt att få sex, om jag försökte skulle jag säkert få det, men jag har inte känt mig redo. 

Min senaste relation var inte bra och efter det har jag varit med om en del tuffa perioder på grund av yttre omständigheter.

Jag är en relationsperson och har aldrig haft en kk eller ons. Jag gillar verkligen sex och saknar det ganska ofta men att träffa någon bara för det är inte min grej.

En sorg jag har är att jag aldrig fick gifta mig för jag vet att jag skulle ha trivts så bra med det, om det var rätt man förstås. Ju tryggare jag känner mig desto bättre blir sexet.

Det kanske verkar märkligt men jag går igång på att tillhöra någon och är supermonogam. Jag har aldrig varit otrogen och skulle aldrig vara det. 

Dessutom känner jag mig inte fin. Jag har alltid varit smal men nu har jag gått upp i vikt på grund av stress och Hypotyreos. Jag har tagit tag i det och är på väg ner i vikt men jag vill inte dejta innan jag når min idealvikt. 

Om jag skulle börja nätdejta efter det så skulle jag antagligen inte berätta hur länge sedan det var jag hade sex. 

Jag har alltid varit så här, även om det blev mer sex när jag var yngre eftersom jag var ute på krogen och träffade män i olika sammanhang. Nu träffar jag inte potentiella partners i något sammanhang.

De få gånger jag gör det på till exempel privata fester eller resor så är det män som visar intresse men det är inte aktuellt för mig just nu. 

Är det konstigt tycker ni? Vad skulle ni tänka om en kvinna som inte har haft sex på länge? 

• Svar på tråden Är det konstigt att inte ha haft sex på länge som kvinna?
  • Anonym (H)

Många män skulle säkert dra öronen åt sig. Det signalerar att sex inte är viktigt för dig alternativt har problem som gör att män inte vill ha dig. 

Med tanke på hur lågt i kurs oerfarna män står hos kvinnor oavsett anledning till att de är oerfarna så borde det inte vara jättekonstigt.

• Anonym (Vi)

Ja, men på flashback vill inte män att kvinnor ska ha haft för många heller. Det verkar som att många män inte litar på kvinnor alls tyvärr. Alla svenska singelkvinnor är sönderknullade enligt dom. Suck.

• Anonym (A)
    Anonym (H) skrev 2024-11-03 13:45:20 följande:

Många män skulle säkert dra öronen åt sig. Det signalerar att sex inte är viktigt för dig alternativt har problem som gör att män inte vill ha dig. 

Med tanke på hur lågt i kurs oerfarna män står hos kvinnor oavsett anledning till att de är oerfarna så borde det inte vara jättekonstigt.

Så kanske det är även om det är självvalt i mitt fall. Det är jag som har avslutat mina senaste relationer.

Sex är mycket viktigt för mig och det har alltid varit toppen i mina relationer eftersom jag är öppensinnad i en relation, gillar att testa olika saker och att se min partner njuta. 

Jag tror att en del har blivit positivt överraskade av det eftersom jag är rätt blyg och reserverad i dejtingstadiet. När jag väl inleder något seriöst med en man finns det inga hämningar. 

Men du har säkert rätt. Jag behöver inte säga det utan det är min ensak. 

• Anonym (H)
    Anonym (Vi) skrev 2024-11-03 13:57:38 följande:

Ja, men på flashback vill inte män att kvinnor ska ha haft för många heller. Det verkar som att många män inte litar på kvinnor alls tyvärr. Alla svenska singelkvinnor är sönderknullade enligt dom. Suck.

Ja för Flashback representerar säkert Svenska män i allmänhet. Eller inte. Suck.
  • Anonym (A)
    Anonym (Vi) skrev 2024-11-03 13:57:38 följande:

Ok, men jag fäster inte så stor vikt vid vad männen på Flashback anser om kvinnor.

Har en man den kvinnosynen så kommer vi aldrig att träffas ändå för jag är en stolt svensk kvinna med klassiskt skandinaviskt utseende så det går inte att missa. 

Bortsett från män med den kvinnosynen så är svenska/skandinaviska män de absolut bästa. 

Jag tror att folk skriver av sig en massa frustration på nätet som inte är så relevant i verkligheten. 

• Tecum

Enda gången det är konstigt är om en kvinna vill ha sex men inte har det. För som du skriver kan kvinnor (nästan) alltid få sex. I ditt fall är du, som jag, ett relationsfreak och att du då inte haft sex är inte så konstigt.

Men som någon skrev kommer alltid misstanken att en kvinna som inte haft sex på länge är ointresserad av sex. Så det är nog klokt att inte nämna det när du träffar en ny man.

• Anonym (Vi)
    Anonym (A) skrev 2024-11-03 14:11:13 följande:

Ok, men jag fäster inte så stor vikt vid vad männen på Flashback anser om kvinnor.

Har en man den kvinnosynen så kommer vi aldrig att träffas ändå för jag är en stolt svensk kvinna med klassiskt skandinaviskt utseende så det går inte att missa. 

Bortsett från män med den kvinnosynen så är svenska/skandinaviska män de absolut bästa. 

Jag tror att folk skriver av sig en massa frustration på nätet som inte är så relevant i verkligheten. 

Ja, hoppas du snart hittar kärleken! 
  • Anonym (Akta snubben :))

Hade fått höra att sexualitet måste man underhålla, annars försvinner den. Jag var utan nästan så länge som dig, men sedan träffade jag en man och blev väldigt på. Han trodde jag var nymfoman.

Så mitt råd är att hålla igen om det blir så att det lossar "för mycket" när det lossnar.

• Anonym (M)

Har aldrig varit med om att man med en ny dejt diskuterar när man hade sex senast

• Anonym (op)
    Anonym (H) skrev 2024-11-03 13:45:20 följande:

Jag har varit öppen med att jag inte haft det på länge när jag dejtat, pga lång och stökig relation och att jag först ville hitta mig själv och inte gillar att ligga runt. Ingen man har varit negativ, snarare tvärtom.
  • Anonym (op)
    Tecum skrev 2024-11-03 14:19:12 följande:

Enda gången det är konstigt är om en kvinna vill ha sex men inte har det. För som du skriver kan kvinnor (nästan) alltid få sex. I ditt fall är du, som jag, ett relationsfreak och att du då inte haft sex är inte så konstigt.

Men som någon skrev kommer alltid misstanken att en kvinna som inte haft sex på länge är ointresserad av sex. Så det är nog klokt att inte nämna det när du träffar en ny man.

Fast så behöver det ju inte alls vara. Snarare är jag selektiv, men jag ligger gärna minst varje dag med rätt person. 
  • Anonym (Erfaren_man)

Det visar att du har klass och är av hög kvalitet! Att du inte är en sådan kvinna som kn*llar runt, utan instället har en hög kroppslig integritet. 
    Du verkar helt enkelt vara "wife material". 

• Anonym (Gäller)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2024-11-04 19:59:01 följande:

Det visar att du har klass och är av hög kvalitet! Att du inte är en sådan kvinna som kn*llar runt, utan instället har en hög kroppslig integritet. 
    Du verkar helt enkelt vara "wife material". 

Gäller män också
  • Anonym (Juni)

Jag levde i celibat i sju år innan jag träffade min man, och det var helt och hållet självvalt. Jag har inget intresse av engångsligg eller kk så för mig var det naturligt. Jag hade innan dess haft ett fyra år långt förhållande.

Min man såg inte det som en nackdel när vi började dejta, men om det skulle ha varit en dealbreaker så skulle jag inte ha gått miste om något. Jag bestämmer själv vad jag gör med min kropp och min sexualitet.

Sex är inte oviktigt för mig, tvärtom, och därför ville jag spara den biten till någon jag verkligen ville ha. Sen råkade jag ju ha så tur att min man blev just min man, och det känns bra att jag inte har särskilt många ex eller gamla ligg nu när jag är gift.

• Anonym (Länge)

Carola undslapp sig visst en gång att hon inte hade haft sex på 14 år, eller vad det var. 

Svar på tråden Är det konstigt att inte ha haft sex på länge som kvinna?