Är det konstigt att inte ha haft sex på länge som kvinna?
Jag tittar på Gift vid första ögonkastet USA där både experterna och andra deltagare blir väldigt skeptiska när en deltagare inte har haft sex på länge.
Jag vet att det är ett tramsigt program och jag är medelålders men det fick mig att fundera över det.
Jag har inte haft sex på ungefär 5-6 år av olika skäl. Jag har inte svårt att få sex, om jag försökte skulle jag säkert få det, men jag har inte känt mig redo.
Min senaste relation var inte bra och efter det har jag varit med om en del tuffa perioder på grund av yttre omständigheter.
Jag är en relationsperson och har aldrig haft en kk eller ons. Jag gillar verkligen sex och saknar det ganska ofta men att träffa någon bara för det är inte min grej.
En sorg jag har är att jag aldrig fick gifta mig för jag vet att jag skulle ha trivts så bra med det, om det var rätt man förstås. Ju tryggare jag känner mig desto bättre blir sexet.
Det kanske verkar märkligt men jag går igång på att tillhöra någon och är supermonogam. Jag har aldrig varit otrogen och skulle aldrig vara det.
Dessutom känner jag mig inte fin. Jag har alltid varit smal men nu har jag gått upp i vikt på grund av stress och Hypotyreos. Jag har tagit tag i det och är på väg ner i vikt men jag vill inte dejta innan jag når min idealvikt.
Om jag skulle börja nätdejta efter det så skulle jag antagligen inte berätta hur länge sedan det var jag hade sex.
Jag har alltid varit så här, även om det blev mer sex när jag var yngre eftersom jag var ute på krogen och träffade män i olika sammanhang. Nu träffar jag inte potentiella partners i något sammanhang.
De få gånger jag gör det på till exempel privata fester eller resor så är det män som visar intresse men det är inte aktuellt för mig just nu.
Är det konstigt tycker ni? Vad skulle ni tänka om en kvinna som inte har haft sex på länge?