Inlägg från: Anonym (Eh...) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Eh...)

Oregistrerat barn

Anonym (J) skrev 2024-11-03 20:50:49 följande:
    Ja du vet ju tydligen om allt men reagerar inte? 
    Hur vet du vad ts gjort och inte gjort?
  • Anonym (Eh...)
    Anonym (Ulrik) skrev 2024-11-03 18:38:31 följande:

Verkar de totalknäppa, typ föder upp sin bebis på kålrot och gurkmeja? I så fall kontaktar du Soc omedelbart. 

Ja för det är ju i så fall det - att de föder upp barnet på kålrot och gurkmeja - som är problemet, inte att de vill isolera barnet och förvägra det ett fungerande och värdigt liv ...
  • Anonym (Eh...)
    Anonym (Ulrik) skrev 2024-11-03 18:38:31 följande:

Verkar de totalknäppa, typ föder upp sin bebis på kålrot och gurkmeja? I så fall kontaktar du Soc omedelbart. 

Alltså - ts måste ju anmäla föräldrarna oavsett om de dessutom har en knäpp mathållning eller inte.
  • Anonym (Eh...)
    Anonym (Ulrik) skrev 2024-11-04 06:31:16 följande:
    Du missade inlägget precis ovanför. Där skriver jag att TS bör anmäla. Sen var jag otydlig i det du citerade. Det jag menade var att om det finns oro för barnets liv och hälsa måste orosanmälan göras asap. Nu. Genast. Kan inte vänta några dagar. Om det är ett väl omhändertaget spädbarn som får den mat och närhet mm det behöver är orosanmälan fortfarande viktig, men det är inte lika akut. 
    Ah - då är jag helt med dig. Jag ber om ursäkt för att jag missade att det var du som skrivit inlägget innan.
Svar på tråden Oregistrerat barn