• Anonym (J)

Oregistrerat barn

Anonym (Addy) skrev 2024-11-03 12:43:31 följande:
    För att inte samhället ska lägga sig i barnets uppfostran, kunna hemskola osv.
    Anonym (Addy) skrev 2024-11-03 13:16:23 följande:

Barnet är inte mitt, då hade jag knappast skrivit här.

Vi säger så. Du vet att du inte är anonym på nätet va? Även om du är anonym här så går det att spåra vem du är
  • Anonym (J)
    Anonym (Socialtjänsten) skrev 2024-11-03 13:17:52 följande:
    Då får du kontakta soc 
    Håller med! Gör en anonym orosanmälan om du inte vill säga till dem direkt, du kan göra det på nätet.
  • Anonym (J)

Fattar inte varför man döljer detta? Är föräldrarna farliga på något sätt? Olämpliga? Eller vad har de att dölja?

• Anonym (J)
    Anonym (Flipp) skrev 2024-11-03 18:46:47 följande:

Varför bry sig om hemskola? Personen kommer ju ändå inte jobba som vuxen då hen saknar personnummer. Men det gör ju heller inget eftersom personen inte kommer ha ett bakkonto för att hantera sin inkomst. 

Om detta nu är på riktigt bör du kontakta socialtjänsten med en gång, annars sviker du barnet. 

När den är myndig sen så lär den ju vilja ha det och då kommer allt fram, då lär väl föräldrarna åka dit på det
  • Anonym (J)

fy vad hemskt att detta ens förekommer, som i en hemsk film 

• Anonym (J)
    Anonym (Addy) skrev 2024-11-03 20:33:24 följande:
    Va?
    Ja du vet ju tydligen om allt men reagerar inte? 
  • Anonym (J)

Jag tycker Du är lika skum som inte reagerar och gör något åt detta! Om det nu inte är du som är föräldern själv 

• Anonym (J)
    Tow2Mater skrev 2024-11-03 20:28:51 följande:
    Personen kan bara hävda den är sk papperslös.
    Fast de lär ju dra igång en utredning , ställa mängder med frågor 
  • Anonym (J)

Varför skulle någon liksom starta en tråd om en annan familj ?

varför skulle du ts annars inte ha något emot detta själv? Och göra något åt det 

• Anonym (J)
    Anonym (Eh...) skrev 2024-11-03 20:58:09 följande:
    Hur vet du vad ts gjort och inte gjort?
    Svarar ju inte på frågan 
  • Anonym (J)

Och hon undrar vad som händer om det kommer fram, då har man väl inte gjort något? 

• Anonym (J)
    Anonym (Addy) skrev 2024-11-03 21:14:11 följande:

Jag fick höra det här IGÅRKVÄLL. Jag vet inte namnet på dem, som jag sa så är det enda jag isf kan uppge är namnet på den som berättade för mig.

Det är väl jättebra om du bara kan säga det! 
  • Anonym (J)

Men jag fattar ändö inte varför man startar en tråd och undrar vad som händer om det kommer fram ? Om man inte vill skydda så att det inte händer 

Du borde väl istället ha startat en tråd om hur du får fram detta? 

Svar på tråden Oregistrerat barn