Inlägg från: Anonym (Ditt val) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ditt val)

Hur gör man med katten?

Kära ts, jag försöker förstå att du upplever detta som en jobbig situation.

Tyvärr kan jag inte ge dig något annat råd än alla de försök som har gjorts i tråden, men som du kategoriskt har avböjt.

Jag förstår inte hur du tror att någon på ett forum ska kunna ge dig något konkret råd i detta?

Det enda råd jag kan ge är hur jag själv skulle göra.
    Om situationen för mig skulle vara lika som du beskriver, att det inte verkar finnas någon annan som bra och enkelt kan ta hand om katten, så skulle jag utan tvekan välja att avliva den.

Då är också problemet löst för framtiden.
    Jag skulle givetvis välja att inte skaffa någon ny katt. 

De allra flesta människor klarar sig alldeles utmärkt i livet utan katt.
    Väldigt många har någon gång tidigare haft katt men sedan beslutat att inte längre ha någon katt. Och de klarar sig alldeles utmärkt.
    Självfallet kan också du och jag klara oss jättebra också utan katt.

• Anonym (Ditt val)
    Anonym (Henne) skrev 2024-11-04 12:38:28 följande:
    Resonerar man som du hoppas jag verkligen inte att du har djur. 
    skulle jag utan tvekan välja att avliva den.

Då är också problemet löst för framtiden.
    Jag valde själv i en situation i livet att avliva en katt och jag valde att inte skaffa någon ny. 

De allra flesta människor klarar sig alldeles utmärkt i livet utan katt.
    Väldigt många har liksom jag någon gång tidigare haft katt men sedan beslutat att inte längre ha någon katt.
    Jag liksom alla dessa klarar sig alldeles utmärkt.

Självfallet kan både du och jag, liksom den stora majoriteten av människor, klara oss jättebra också utan katt.
  • Anonym (Ditt val)
    fornminne skrev 2024-11-05 07:44:00 följande:

Försök hitta billigare pensionat TS. Flera i tråden skriver ju att man kan få för ca 250 kr per dygn. Det är 5000 kr för tre veckor. Inte jättemycket pengar.

Har du inte de pengarna, har du inget annat val än att försöka hitta en annan lösning. Välja det minst dåliga av de alternativ som finns.

Men har du pengarna, låter det som den bästa lösningen i ditt fall. Och för katten. 

Om man tänker på kattens bästa så känner jag en viss osäkerhet i det här fallet.
    Jag lutar nog fortfarande åt att den bästa lösningen kan vara den som jag och någon annan tidigare har skrivit.
  • Anonym (Ditt val)
    Räkan77 skrev 2024-11-05 15:35:24 följande:
    Varför skulle det vara bättre för en två årig katt att avlivas jämfört med att tillbringa tre veckor på ett bra kattpensionat och sen fortsätta sitt liv hos TS? Med den logiken så borde vi ju avliva alla sällskapsdjur i hela landet.
    Jag har inte sagt att jag vet att det skulle vara bättre.

Om du tycker det du säger är logiskt så får det stå för dig då.

Jag skrev bara att så känner jag en viss osäkerhet i det här fallet
Svar på tråden Hur gör man med katten?