Inlägg från: Anonym (Matten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Matten)

Hur gör man med katten?

Jag förstår att det är jobbigt, men håller också med de som skriver att har man inte 3-4000 över är det inte riktigt läge att ha katt. Hur har du tänkt göra om katten blir sjuk? Avliva? 

Och har du inte möjlighet att avvara en sån summa är det janske inte heller så bra att skaffa sig den extra utgift som ett husdjur innebär. Det är minst sagt krisigt om man inte gar några tusenlappar över för en akututgift. Du behöver få ihop en buffert för tandläkarbesök, glasögon mm. 

• Anonym (Matten)
    Anonym (Henne) skrev 2024-11-04 12:36:35 följande:
    Klart jag har den summan. De pensionat jag pratat med har kostat betydligt mer än så.
    Vad kostar det? (Har själv katt och är nyfiken, vårt närmaste kostar 200 kr/dygnet)
  • Anonym (Matten)
    Anonym (kattan) skrev 2024-11-04 14:18:00 följande:

en 16åring ska väl klara av detta? Jag flyttade hemifrån när jag var 16....

Tips: läs vad TS skriver innan du svarar. 16-åringen har behov av extra stöd och står på gränsen till att bli hemmasittare. 
  • Anonym (Matten)
    Anonym (kattan) skrev 2024-11-04 17:28:56 följande:
    Ok, ts har misslyckats med att uppfostra sitt barn och verkar inte kunna fatta viktiga beslut. Ts borde inte ha skaffat vare sig barn eller katt.

Bara i ytterst få undantagsfall handlar hemmasittande om dålig uppfostran. Oftast rör det sig om funktionsnedsättningar + dåligt anpassad skolmiljö, mobbning eller psykisk ohälsa. Eller valfri kombination. 

Katten behöver TS däremot ta sig ett tankevarv kring. 

Måste du ha en och samma lösning för hela perioden, TS? Kan katten vara hemma på helgerna med dottern, tillses av någon du känner i veckorna och de dagar de inte kan hyr du in någon, eller dottern får titta till kisse? Dotterm har kanske kompisar som gillar katter? 

Svar på tråden Hur gör man med katten?