Hatar människor
Hej TS,
Jag är precis likadan. Jag är dessutom introvert. Jag arbetar och har ett ganska socialt jobb. Det är inga problem. Men privat, tycker jag bäst om att vara på egen hand. För mig själv. Jag är kvinna, och det verkar dessutom vara mer ovanligt än hos män.
Jag är även frivilligt barnfri, och slutade dejta runt 36. Jag är 41 idag. Jag mår oförskämt bra. Och upplever ingen stress. Mitt psykiska mående har aldrig varit bättre. Jag använder inte sociala medier sådant heller. Vilket jag tror bidragit till ett mer inre lugn. Jag tycker människor tyvärr har förändrats till det sämre och värre. Väldigt väldigt mycket fokus på utseende, yta och pengar och status. Då jag inte har något större intresse av sådant. Tröttnar jag relativt fort. Personligen fick jag nog, tror jag. Men jag har alltid varit någon som klarat mig väldigt bra på egen hand , från en väldigt tidig ålder.
Skulle inte säga att jag hatar människor, men jag har inte ett behov av dom på samma sätt som många andra. Är man van att klara av saker på egen hand. Tappar det sitt syfte. Det är ingenting jag känner att jag saknar heller.
Istället för hat och negativa känslor. Försök fokusera på det bra. Som i mitt fall, hur bra jag mår och och vilken tur jag har som slipper en massa stress och annat negativt som kommer med människor.
Jag är inte ens rädd för kriget, men det är väl som det sägs. Att dom som inte har något att förlora. Sällan är rädda. Det är en annan sak jag är tacksam över. Att jag inte har någon familj eller något som står mig kärt . Man blir alldeles för sårbar, för inte tala om hur oron enbart kan göra dig sjuk. Om det blir krig. Tänker jag sköta mig själv. Jag tänker inte ingå i några andra grupperingar med folk. Eller män som ser sin chans att få komma nära kvinnor. Bars för att alla ska bli så hjälpsamma och enade. Det är ren falskhet. I ett land som spottar på sina egna, de sjuka, arbetslösa, funktionshindrade etc
Jag förstår dig, men istället för hat. Har jag valt att helt vända ryggen åt människor. Dett är det bästa jag gjort. Att vara så totalt oberoende på ett privat plan. Är helt underbart:)