Inlägg från: Anonym (Alla är olika) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alla är olika)

Hatar människor

Anonym (Myran) skrev 2024-11-02 15:30:47 följande:

Jag är förälder och har jobbat över 20 år på samma arbetsplats.
    Jag tycker TS har fel.
    Människan är ett flockdjur, du klarar dig inte själv.
    Du sitter på ett digitalt forum istället för att tex hugga ved eller plocka svamp, du lever inte utan mänsklig kontakt.

Den där klyschan är så uttjatad. Och är något staten och samhället matar oss med. Och den enda anledningen är för att enligt dom är vi och SKA vi alla vara exakt likadana.  Det är mycket lättare att kontrollera en stor massa som alla är och tycker likadant. Då ifrågasätter man inte mycket. Och det i sig är en väldigt farlig utveckling. Tänk Nazi Tyskland, och Hitler. Hur många som bara hängde med. Men inte gjorde något. Sådant skrämmer mig.

On du dessutom arbetat i 20 år och är förälder. Nog för att jag märkt att just föräldrar är rätt enkelspåriga och enformiga i sitt tänk, många av er. Så vad säger du om alla människor med diagnoser t ex?  Så borde du stött på olika människor. Rätt tråkig och färglös värld om alla drömmer om exakt samma saker och liv. Då hade inte många uppfinnare, vetenskapsmän och annat funnits. 

Människor är olika, med olika behov. En stor majoritet behöver mänsklig kontakt och umgänge. Andra behöver det inte. När du säger som du gör. Då exkluderade du introverta t ex. Dom existerar. Vare sig du vill eller inte. 
    Att dessutom säga att någon har fel. Gör det inte per automatik fel. Det är din åsikt. Och är inte speciellt demokratiskt heller. Alla har rätt att tycka olika.

Sen tycker jag hata är ett väldigt starkt ord. Men det finns ingen art på hela jorden. Som är så förödande och skade benägna som människan.  Du kan trösta dig med att vi sakta men säkert håller på utplåna oss själva i alla fall. Förnekelse kommer inte förändra den saken. Har du inga barn? Så grattis. Du har skonat kommande generationer.
Svar på tråden Hatar människor