Inlägg från: Anonym (Nja) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nja)

Min man anklagar min dotter för att vara lesbisk!

Din dotter är bisexuell och bor så gott som ihop med sin flickvän. Din man har räknat ut detta redan och du verkar naiv. Vakna upp och inse att garderoben står på glänt.

• Anonym (Nja)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-11-01 21:35:27 följande:
    dom är bästa vänner! 
    Hahaha nej det är de inte :)
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-11-01 21:46:26 följande:
    Det är inget problem om hon är lesbisk, handlar om hur min man pratade om detta med mig. Och misstänker att dom delar säng. Vilket jag gjort med mina kompisar, min bror m.m i vuxen ålder 
    Vadå "hur"? Lät han fördomsfull, småkåt, eller vad är egentligen problemet?
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-11-01 23:03:15 följande:
    Han lät på tonen som jag var dum i huvudet som är totalt blind för det som pågår. Liksom han sa det inte, men det kändes så i tonfallet. 
    Ok, så problemet handlar alltså inte om din dotter utan om hur han tilltalade dig. Han har inte fel i sak men han hade kunnat uttrycka sig mer taktfullt.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-11-01 23:08:11 följande:
    Jag tror inte det han säger är sant heller utan dom är riktigt nära vänner
    Ja men tro det då.... Men du hade verkligen kunnat vara tydligare i både trådstarten och kommentarer om vad problemet egentligen är!
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-11-01 23:53:20 följande:
    Jag tycker inte det är okej att anta massa saker och utgå från att man inte kan ha nära vänskapsrelationer
    Det är ju inte alls det han gör. Han SER hur de är tillsammans och hur de lever ihop. DU är däremot blind tydligen. Förbered dig på en chock den dagen din dotter tittar på dig och med samma ton som din man säger: "Men mamma, vi har varit ihop i flera år, har du inte fattat det än?".
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-11-02 09:39:46 följande:
    Nu bor dom inte ihop. Men dom sover hos varandra 3-4 ggr i veckan. Och när dom inte sover hos varandra så träffas dom iaf. 
    Nej, jag vet det, men de LEVER ihop även om de inte delar bostad 100 % ännu. Du kommer väl att vakna en dag du med.
  • Anonym (Nja)
    Anonym (Förtvivlad) skrev 2024-11-02 09:45:03 följande:
    Fast du menar att man inte kan göra detta med en kompis? 
    Inte på det sättet som du beskriver, nej. Du tar enstaka komponenter och undrar om man inte kan sova över hos en kompis, äta middag ihop osv. Ja, självklart! Men inte sova över 3-4 dagar i veckan, äta middag ihop så gott som dagligen och att benämna sig själva som ett "vi" hela tiden. Då låter det mer som att man är ett par.
Svar på tråden Min man anklagar min dotter för att vara lesbisk!