• Anonym (Vingman sökes)

Hitta gå-ut-kompis, vingman.

Ja som rubriken.

Är en medelålders man som relativt nyligen skiljt mig.
    Märker väldigt tydligt att det som gäller på dejtingsajter och appar är ett riktigt snyggt utseende för att vara framgångsrik som man. Tyvärr inget jag har så det är dags att byta jaktmarker.

Händer att jag får bekräftelse för mitt vinnande och trevliga sätt. Tänker att gick det att komma i kontakt med det motsatta könet på krogen för 20 år sen så går det förhoppningsvis nu också. Bor i storstan så brist på uteställen råder inte.

Problemet är att jag inte har någon singelkompis att kroka arm med vid framtida utgångar. Någon bra heterosnubbe som kan agera mitt mentala stöd, och jag hans. Min nuvarande umgängeskrets är alla i relation. Gå ut och ragga själv är inget jag vill. 

Någon som har tips på hur jag hittar en sån kontakt?
    Finns lämpliga appar? Hemsidor? Kom med tips!

• Svar på tråden Hitta gå-ut-kompis, vingman.
  • Anonym (Ungdomen är över)
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-03 17:48:34 följande:
    Så 40+ ska inte gå på krogen för då har man en medelålderskris...?
    Har jag skrivit att man inte får gå på krogen efter 40?

Mig veterligen har jag skrivit att TS kan gå på krogen med sina befintliga kompisar. Men det tolkar du som att man inte får gå på krogen?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Ungdomen är över) skrev 2024-11-03 18:06:01 följande:
    Har jag skrivit att man inte får gå på krogen efter 40?

Mig veterligen har jag skrivit att TS kan gå på krogen med sina befintliga kompisar. Men det tolkar du som att man inte får gå på krogen?
    Det är ju vad tråden handlar om, men då kan du förklara mer exakt vad det är som gör att du tycker att ts har en medelålderskris.
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-03 18:20:41 följande:
    Det är ju vad tråden handlar om, men då kan du förklara mer exakt vad det är som gör att du tycker att ts har en medelålderskris.
    Tråden handlar om att TS vill hitta sajter/appar där folk söker en vingman.
  • Anonym (40+ singelman)

Som 40+ och singelman så hör det till att gå ut på krogen ensam. Försöka klä dig hippt, bete dig ungdomligt och ragga på 19åriga tjejer. Ungdomen är inte över alls som tidigare skribenter påstått, utan i din ålder, i din sits så skall du försöka återtå den (trots att det är omöjligt).

Varje ensam man behöver en ålderskrisfas där han gör sådär i ett par år. Att ha ålderskris är inte dåligt utan fullt naturligt, och man skall inte ignorera den utan omfamna den och ålderskrisa loss.

Anonym (40+ singelman) skrev 2024-11-03 18:49:43 följande:

Som 40+ och singelman så hör det till att gå ut på krogen ensam. Försöka klä dig hippt, bete dig ungdomligt och ragga på 19åriga tjejer. Ungdomen är inte över alls som tidigare skribenter påstått, utan i din ålder, i din sits så skall du försöka återtå den (trots att det är omöjligt).

Varje ensam man behöver en ålderskrisfas där han gör sådär i ett par år. Att ha ålderskris är inte dåligt utan fullt naturligt, och man skall inte ignorera den utan omfamna den och ålderskrisa loss.

Haha japp, så är det. Jobbade några år på skilsmässobaren på Riche. Det verkar vara standard.
  • Anonym (A)
    Anonym (40+ singelman) skrev 2024-11-03 18:49:43 följande:

För en tjej som är 19-20 så är någon som är 40+ gammal.
  • Anonym (40+ singelman)
    Anonym (Ungdomen är över) skrev 2024-11-03 18:54:48 följande:
    Haha japp, så är det. Jobbade några år på skilsmässobaren på Riche. Det verkar vara standard.
    :) Men jag tror man behöver det som ensam man upp i åldern, ett sista "ryck" så att säga innan man ger upp. Det behöver ske i 30 eller 40 årsåldern, för vid 50 så orkar man inte ens försöka längre.

Jag förstår inte riktigt tabun i detta. Om man inte försöker så tror jag man är bitter 10 år senare när det inte bara är för sent rent mentalt/mognadsmässigt/kulturellt, utan faktiskt för sent rent fysiskt.
  • Anonym (40+ singelman)
    Anonym (A) skrev 2024-11-03 19:01:04 följande:
    För en tjej som är 19-20 så är någon som är 40+ gammal.
    Givetvis, men när man ålderskrisar sig så skall man inte låtsas om det. 
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Ungdomen är över) skrev 2024-11-03 18:37:50 följande:
    Tråden handlar om att TS vill hitta sajter/appar där folk söker en vingman.
    Jaha, och...? Om man vill lära känna folk för att ha med sig ut på krogen har man alltså en medelålderskris? Då måste jag också ha det, för jag var ut igår och hade absolut helst haft med min tjejkompis som sällskap! Och allra helst lärt känna fler så jag slipper gå ensam en annan gång. Japp. Medelålderskris, check på den. Eller så får du vara ännu tydligare med vad som är fel med att vilja ha med sig någon ut så man slipper stå där ensam och känna sig dum.
    Anonym (40+ singelman) skrev 2024-11-03 19:06:43 följande:
    :) Men jag tror man behöver det som ensam man upp i åldern, ett sista "ryck" så att säga innan man ger upp. Det behöver ske i 30 eller 40 årsåldern, för vid 50 så orkar man inte ens försöka längre.

Jag förstår inte riktigt tabun i detta. Om man inte försöker så tror jag man är bitter 10 år senare när det inte bara är för sent rent mentalt/mognadsmässigt/kulturellt, utan faktiskt för sent rent fysiskt.
    Haha, ja kanske det! Jag upplevde nog mest en enorm desperation. Som att de inte fattade att 20 år passerat för att sedan plötsligt inse det. Vill nog helst behålla min värdighet när jag kommer dit. Fast det kanske är omöjligt Tungan ute

Tycker inte att det är tabu. Alla gjorde det. Klart man ska köra ett sista ryck om man nu vill det.
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-03 19:07:34 följande:
    Jaha, och...? Om man vill lära känna folk för att ha med sig ut på krogen har man alltså en medelålderskris? Då måste jag också ha det, för jag var ut igår och hade absolut helst haft med min tjejkompis som sällskap! Och allra helst lärt känna fler så jag slipper gå ensam en annan gång. Japp. Medelålderskris, check på den. Eller så får du vara ännu tydligare med vad som är fel med att vilja ha med sig någon ut så man slipper stå där ensam och känna sig dum.
    Men nej! Du fattar inte vad jag menar. Släpp det bara.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Ungdomen är över) skrev 2024-11-03 19:14:57 följande:
    Men nej! Du fattar inte vad jag menar. Släpp det bara.
    Tydligen inte, men du får gärna förklara vad det är i det som ts tänker som gör att han har en medelålderskris, för de saker som jag gissat utifrån trådens innehåll verkar ju bara bli fel.
    Anonym (Jag) skrev 2024-11-03 19:24:38 följande:
    Tydligen inte, men du får gärna förklara vad det är i det som ts tänker som gör att han har en medelålderskris, för de saker som jag gissat utifrån trådens innehåll verkar ju bara bli fel.
    Vi släpper det nu.
  • Anonym (Vingman sökes)

Många pekpinnar från alla håll märker jag.
    Sista jag tänker mig är några självpåtagna inskränkningar. Låt alla göra som de vill. Mera fria tänkare till folket!

Självklart finns det massor av aktiviteter som är väldigt mycket mer givande att göra med sällskap. Skulle nog våga påstå att ganska många också är förenat med visst stigma om man trots allt trotsar normerna och gör saken helt själv.

Tycker det är lite glest med konkreta tips i tråden. Men har du något så tas det tacksamt emot. Tänker inte annonsera på Icas anslagstavla trots allt  Glad

Geografiskt håller jag hus i Stockholm och Mälardalen. 
    Golden hits, Soultrain och liknande ställen är vart jag har som roligast.
    Ta gärna en kontakt i tråden om det känns lockade att slå följe vid något tillfälle.

Svar på tråden Hitta gå-ut-kompis, vingman.