Inlägg från: Anonym (Vingman sökes) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vingman sökes)

Hitta gå-ut-kompis, vingman.

Ja som rubriken.

Är en medelålders man som relativt nyligen skiljt mig.
    Märker väldigt tydligt att det som gäller på dejtingsajter och appar är ett riktigt snyggt utseende för att vara framgångsrik som man. Tyvärr inget jag har så det är dags att byta jaktmarker.

Händer att jag får bekräftelse för mitt vinnande och trevliga sätt. Tänker att gick det att komma i kontakt med det motsatta könet på krogen för 20 år sen så går det förhoppningsvis nu också. Bor i storstan så brist på uteställen råder inte.

Problemet är att jag inte har någon singelkompis att kroka arm med vid framtida utgångar. Någon bra heterosnubbe som kan agera mitt mentala stöd, och jag hans. Min nuvarande umgängeskrets är alla i relation. Gå ut och ragga själv är inget jag vill. 

Någon som har tips på hur jag hittar en sån kontakt?
    Finns lämpliga appar? Hemsidor? Kom med tips!

• Svar på tråden Hitta gå-ut-kompis, vingman.
  • Anonym (Vingman sökes)

Fb finns förstås. Nackdelen är att mina vänner och affärskontakter enkelt kan se inlägg i öppna grupper. Plus att de kommer alltid finnas där vid en sökning. Inte hela världen kanske men vill helst inte ta på mig den prestigeförlusten. 

Borde ju finnas andra forum och kanaler. Inte direkt så att jag är ensam om min situation. Flera tips gärna!

Sen är jag öppen för att liera mig med en kvinna vid utgång. Har jag gjort massor med gånger i ungdomens dagar. Ofta slutade det dock med att man satt på varandra istället och inte kom ut på krogen Drömmer

• Anonym (Vingman sökes)
    Anonym (Ungdomen är över) skrev 2024-11-02 21:23:10 följande:
    Ärligt talat TS, nej det lär inte finnas några forum där du kan hitta män som vill följa med dig på krogen tills du hittar någon att "sätta på". Du verkar ha en längtan efter ungdomen. Den kommer dock inte att komma tillbaka. Gå ut med kompisar du redan har, som någon tipsade om. Eller försök att hitta nya vänner, inte enbart en "vingman".
    Varför så negativ? Ätit citron till frukost? Skrattande

Du har inte olika vänner till olika saker? Min fiskekompis passar synnerligen dåligt som sällskap på en fartig nattklubb. Klart jag kan få med mig en gammal gift polare ut någon gång ibland. Men fel känsla när jag vet att han hellre umgås över en parmiddag. 

Vill absolut hitta den där känslan från förut där man gick någon eller några kompisar från ställe till ställe och kom i diskussion med kreti och pleti. 

Sverige är ett av världens mest singeltäta länder. Finns tiotusentals män och kvinnor i samma läge som mig. Får sätta upp en lapp på Ica Flört
  • Anonym (Vingman sökes)

Många pekpinnar från alla håll märker jag.
    Sista jag tänker mig är några självpåtagna inskränkningar. Låt alla göra som de vill. Mera fria tänkare till folket!

Självklart finns det massor av aktiviteter som är väldigt mycket mer givande att göra med sällskap. Skulle nog våga påstå att ganska många också är förenat med visst stigma om man trots allt trotsar normerna och gör saken helt själv.

Tycker det är lite glest med konkreta tips i tråden. Men har du något så tas det tacksamt emot. Tänker inte annonsera på Icas anslagstavla trots allt  Glad

Geografiskt håller jag hus i Stockholm och Mälardalen. 
    Golden hits, Soultrain och liknande ställen är vart jag har som roligast.
    Ta gärna en kontakt i tråden om det känns lockade att slå följe vid något tillfälle.

Svar på tråden Hitta gå-ut-kompis, vingman.