• Anonym (Henri2086)

Han har lämnat mig och vår bebis

Som titeln säger. Han lämnade oss idag, tog sitt pick och pack och stack. Han känner inget för mig längre. Jag älskar honom så det gör ont. Vår bebis är så liten, bara 2 månader. Jag har så jävla ont. Att komma hem till en tom lägenhet. Gå och lägga mig utan honom. Att aldrig känna hans hud igen får mig att vilja kräkas. Jag fokuserar allt på mitt fina älskade barn, jag vet att det är det man ska göra (alltid! Men särskilt i en sån här situation) men jag går sönder. Jag vet inte vad jag ska göra. Allt jag önskade var att vi skulle vara en familj, han sa att han inte vill ha en familj. Att jag måste respektera hans beslut att gå. Och det är klart. Men vad  ska jag ta mig till. Jag älskar ju honom. Så jävla mycket.

• Svar på tråden Han har lämnat mig och vår bebis
  • Anonym (Hmm)

Vad är det du undrar om vad du ska göra...? Du ska acceptera, sörja och gå vidare, ta hand om ditt barn och möjligen skaffa nytt boende om du inte har råd att bo kvar. Sök stöd hos familj och vänner, be om avlastning ibland.

• OlgaElvira

Det är jobbigt nu men du överlever. Dessutom befinner du dig mitt i den hormonstorm det innebär attans fött barn. Men det innebär att du kommer att kunna plocka fram din styrka, det är så vi kvinnor gör. Allt för barnet. 

Gråt när du behöver det, glöm inte att äta, dricka och gå utomhus. Kan du få någon anhörig eller vän bo hos dig en tid? 

Svar på tråden Han har lämnat mig och vår bebis