Inlägg från: Anonym (Heddis) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Heddis)

Varför blir man totalt likgiltig!?

Min man har antingen blivit sjuk eller blivit lat, men framförallt fruktansvärt likgiltig när han är hemma numera..Efter vi flyttade..

Förut så kunde han utan problem gå långa promenader med våra hundar varje dag som bara ett ex. Nu orkar han knappt gå ut på tomten med hundarna..Och ligger ibland bara och tittar på youtube-shorts eller liknande i timtals...
    Sen vi flyttade in i vårt nya hus som han (och jag) ville flytta in i så har det inte hänt mycket alls från hans håll, varken med praktiska saker som bör ordnas eller vardagliga saker som att ta hand om hemmet, djuren, osv, osv...
    Vi har möblerat o packat upp lite, typ köksgrejer o dylikt och jag har packat upp mina och hundarnas grejer och sköter hemmet som jag alltid gjort..Han har inte packat upp någonting av sina egna grejer eller gjort någonting annat!?

Jag har föreslagit att vi kan packa upp och hjälpas åt med hans saker och allt annat som man ändå måste göra, men det enda han säger är. Ja det kan jag/ jag/vi göra, men inte idag..Jag/vi gör det imorgon..
    Jag har inte bråkat om saken...

Helt ok att skjuta upp något såklart. det gör jag med ibland., men det stora problemet är att han gör likadant VARJE dag nu sen vi flyttade hit för över 2 mån sen. Varje dag säger han ..Ja men det gör jag eller vi IMORGON!?..

Jag är nog ganska tålmodig egentligen, men när man har fått höra i flera månader av "vi gör det imorgon" om allt så börjar man bli lite irriterad..

Vad har ni för tankar!? Är jag helt ensam om detta eller känner ni igen er!? Är jag för snäll? Borde jag säga ifrån ordentligt istället..🤔

Svar på tråden Varför blir man totalt likgiltig!?