• Tukt

Dominanta kvinnor har nu flyttat från Sverige?

Jag tror inte just dominanta kvinnor flytt Sverige, snarare är det nog andra omständigheter som påverkar. Det brukar vara så när folk har svårt att träffa någon.
    Tycker tvärt om att allt fler kvinnor verkar fundera allt mer på att dominera, med tanke på samhällsutveckling.
    .

• Tukt
    Anonym (randomguy) skrev 2024-10-31 20:23:48 följande:
    Jo men samhällsutvecklingen gör ju inte att fler personer blir mer dominanta om de föredrar att vara passiva eller inte.
    Det handlar ju om två olika saker.
    Det där får du nog ta igen. Förstod inte vad du menade där.
  • Tukt
    Anonym (randomguy) skrev 2024-10-31 20:37:12 följande:
    Du skrev att fler kvinnor, enligt dig, verkar fundera på att dominera pga samhällsutvecklingen. Hur vet du om detta utspelar sig i sängen eller inte, det visar ju inte samhällsutvecklingen?
    Vad som händer i samhället påverkar hur vi agerar och reagerar på saker. Många saker.
    Och det behöver inte alltid vara entydigt. Vi lever i en rätt konservativ tid där många söker sig till mer patriarkala  relationer med tydlig uppdelning mellan könen.
    Samtidigt så är många kvinnor rätt less på dejtande och utgången av det, och tycks allt mer fundera på alternativa sätt att leva.
    Sedan vet jag inte det med "sängen". För mig är inte dominans bara en sexuell sak.
  • Tukt
    Anonym (randomguy) skrev 2024-10-31 20:54:08 följande:
    Om de söker sig till mer patriarkala relationer och pga samhällsutvecklingen då ändras åt ett mer, eniigt vad du skrev, mansdominerat håll, borde de väl bli färre dominanta?
    Ja men tråden är inriktad på "sex och sånt", inte på samhällsfrågor.
    Det behöver väl inte nödvändigtvis bli färre. De som väljer en mer traditionell livsstil var förmodligen inte potentiella dominanta ändå.
    Men nej, tråden handlar om dominans. Och dominans är inte det samma sak som vaniljsex. Jag skriver heller inte om "samhällsfrågor" utan menar att samhället o stort påverkar oss alla, vare sig vi vill eller ej.
  • Tukt
    Anonym (randomguy) skrev 2024-11-01 07:33:06 följande:
    Ja men tråden är i "sex och sånt" och anspelar mer på sånt.
    Jag ger upp...
  • Tukt
    Anonym (randomguy) skrev 2024-11-01 12:53:53 följande:
    Jo, jag tänkte du skulle göra det. Du hade ju en poäng som gick ut på att ett mer mansdominerat samhälle skulle göra kvinnorna dominanta.
    Nej, det var inte det jag skrev.
  • Tukt
    Anonym (randomguy) skrev 2024-11-01 13:22:43 följande:
    Du säger här att samhället går mot ett mer konservativt håll inom hur förhållanden ska se ut och att hur samhälle förändras påverkar hur folk agerar och ser på saker?
    Hur menar du då att du inte säger att kvinnor blir mer dominanta pga enda  påstådda förändring du relaterar till?
    Du får läsa hela postningen, inte bara de tre översta raderna.
  • Tukt
    Anonym (randomguy) skrev 2024-11-01 14:19:29 följande:
    Att du låtsas att jag inte lästa allt gör inte att jag inte läst allt.
    Tar ditt icke-argument som att du insåg jag har rätt och du hade fel.
    Grejen är att det är rätt ointressant att diskutera med dig, då du inte är ute efter att utbyta resonemang utan enbart är konfrontativ.
    Jag skrev i mitt första inlägg var dels det att konservativa strömningar her den effekten att det skapas mer traditionella roller mellan man och kvinna.
    Men att det samtidigt finns en motsats tendens då kvinnor i dag är rätt less på män.
  • Tukt
    Anonym (randomguy) skrev 2024-11-01 14:43:17 följande:
    Ja men om mer och mer relationer ska bli konservativa och kvinnor är trötta på män så borde ju mer kvinnor bli mindre dominanta då mer relationer blir konservativa (mer än förut) och om de som är trötta på min är en mindre skala (annars skulle det inte bli mer konservativa relationer) så blir det ju färre dominanta, om den skalan som är trötta på män nu blir mer dominanta.
    Det handlar väl om att kunna ha mer än en tanke i huvudet samtidigt.
Svar på tråden Dominanta kvinnor har nu flyttat från Sverige?