Inlägg från: Anonym (E) |Visa alla inlägg
  • Anonym (E)

Bli av med jobbet.

Om man inte kan anpassa sig socialt (detta gäller både TS och Anonym Man) så kommer man att få problem på jobbet. Det gäller alla platser där man behöver samarbeta med andra. Nej, man kanske inte känner för att gå omkring och le jämt, det är en träningssak. Man har ändå ett visst ansvar att bidra till en god arbetsmiljö och då duger det inte att gå omkring och se sur ut eller vara negativ på olika sätt.

• Anonym (E)
    Anonym (Man) skrev 2024-11-02 10:37:14 följande:

Alltså, jag är på arbetet för att utföra ett arbete, för att få pengar till mat och husrum. 

Jag tänker på säkerheten och är hjälpsam vid tunga lyft osv. Att jag sedan inte vill prata med andra för att jag i grunden mår dåligt och det är inte något som några socker piller kan råda bot på..ska inte läggas mig till last.

Visst när det kommer till kundbemötande, men det är av någon anledningen mycket enklare för mig. 

Jag svarar om något säger något. Men jag står inte och ältar saker, pratar skit om de andra eller beklagar mig över min arbets dag. Nej. Vi har en som säger precis samma saker varje dag och vi är två som stör oss på det. Samtidigt så spelar den ut hela tiden så man blir trött bara av att se personen. 

Jag har ingen skyldighet i att bli kompis med någon på arbetet då jag endast är där för att arbeta och inget annat. 

Jag håller mig bäst för mig själv och hjälper andra när det behövs. 

Självklart måste man kunna få arbeta utan att behöva le eller lös prata med någon. 

Nej, du kan tycka att man ska kunna vara sig själv och inte flina upp sig osv men det är fortfarande så att om du bidrar till en dålig stämning på jobbet så riskerar du din anställning, eller om du inte kan avskedas så kommer du iaf inte vara omtyckt och det kan försvåra att sköta jobbet när andra inte vill vara hjälpsamma mm. Det är inte att "bli kompis" med sina kollegor, bara att ha ett normalt trevligt bemötande.
Svar på tråden Bli av med jobbet.