• Anonym (Grene)

Piercing som fastnat

Vet inte vart jag ska lägga den här tråden. Det är så fånigt, men ändå så jobbigt. Vi firade halloween tidigare i år och jag klädde ut mig till punkare. Jag har en gammal läppiercing sedan tonåren som inte vuxit igen och satte in en stav jag köpte på ur och Penn. Ja, för skojs skull. Nu har skiten fastnat. kulan Vill inte släppa och ju mer jag dragit, desto ömmare har läppen blivit. nu kan jag knappt röra vid varken läpp eller piercing. Jag  är 35 och fast med en läppiercibg jag inte vill ha. Komiskt. Behöver få bort skiten innan jobbet kommer igång på måndag efter höstlovet. Kan Ipren dämpa smärtan så jag kan försöka skruva kulan igen eller vad gör jag. 😂

• Svar på tråden Piercing som fastnat
  • Anonym (Medicin)

Haha, vilket öde! Xylocain lokalbedövning och en god vän med tång kanske...? Och Ipren mot inflammationen som du säkert orsakat av att slita i den redan. Lycka till. 

• Anonym (Grene)
    Anonym (Medicin) skrev 2024-10-30 07:06:45 följande:

Haha, vilket öde! Xylocain lokalbedövning och en god vän med tång kanske...? Och Ipren mot inflammationen som du säkert orsakat av att slita i den redan. Lycka till. 

Definitivt inflammerat! och ja det är så ironiskt att jag knappt visste om jag vågade skriva om det på fl. låter ju som ett skämt. Tack! Jag ska kolla upp den där bedövningsgrejen. Jag försökte med tång men läppen är så svullen att jag inte får tag på plattan på insidan av läppen utan att gräva och då gör det pissont! Tack snälla för ett seriöst och hjälpsamt svar till min idioti 😫
  • EnAnonumius

Som personen ovan skrev..
    Bedövningssalva och en tång..

I värsta fall om det inte funkar så kila till en piercing studio och be dem om hjälp. De är vana vid "envisa piercing smycken"...

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (?)

Har haft samma piercing och förstår inte riktigt hur du gör för att få så ont. Håll fast på insidan och skruva av kulan med en tång. Du ska inte dra i staven så att det gör ont. 

• Anonym (?)

Men när du redan har ont och ev inflammerat kanske det är bäst att be en piercare om hjälp

• Anonym (Grene)
    Anonym (?) skrev 2024-10-30 10:53:46 följande:

Har haft samma piercing och förstår inte riktigt hur du gör för att få så ont. Håll fast på insidan och skruva av kulan med en tång. Du ska inte dra i staven så att det gör ont. 

Nej nej du förstår inte :p jag vet mycket väl hur man tar bort en piercing. Läppen är så svullen att jag inte får tag på plattan på insidan. Varken med fingrarna eller tänderna. Jag ringde en piercare i området som ska hjälpa mig under eftermiddagen. Jag skulle titta förbi på drop in 😂
  • Anonym (?)
    Anonym (Grene) skrev 2024-10-30 12:21:46 följande:
    Nej nej du förstår inte :p jag vet mycket väl hur man tar bort en piercing. Läppen är så svullen att jag inte får tag på plattan på insidan. Varken med fingrarna eller tänderna. Jag ringde en piercare i området som ska hjälpa mig under eftermiddagen. Jag skulle titta förbi på drop in 😂
    Förstår att det är svårt nu när läppen redan är svullen. Bra att du får hjälp, ingen anledning att skämmas :)
Svar på tråden Piercing som fastnat