• Anonym (Fia)

Kvinnor höga krav på män, men låga krav på sig själva. Lever i en drömvärld

Om du lyfter ögonen från skärmen så ser du att verkligheten inte ser likadan ut som det du beskriver. Inte är samhället fullt av mediokra kvinnor som lever med supersnygga, framgångsrika män. Jag ser snarare främst par som känns som om de är på ungefär samma nivå blandat med enstaka par där man tänker att den ena verkligen gjort ett kap men då kan det både vara mannen eller kvinnan som är i den övre ligan. Och förmodligen har den till ytan mediokra partnern ändå några egenskaper som den andre verkligen värdesätter.

Jag tror kvinnors upplevda krav i dejting är en en konsekvens av att så många män skjuter som en hagelbössa på allt med bröst. Som kvinna har man vare sig tid eller lust att hantera mängder av kontaktförsök så då försöker man undvika det genom att vara tydlig med sina önskemål. Sen tror jag de flesta kan kompromissa på en eller flera saker om de träffar någon och kemi uppstår. Så det du tolkar som en absolut kravlista kanske snarare ska ses som en lista på egenskaper man gärna ser men som inte är huggna i sten. 

Svar på tråden Kvinnor höga krav på män, men låga krav på sig själva. Lever i en drömvärld