Inlägg från: Anonym (Trötter) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Trötter)

Vårdförbundet vill ta emot patienter från Gaza

Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-21 19:33:57 följande:
    På samma sätt finns Moldavien, Polen och Slovakien för ukrainare. Varför flyga in tex skadade ukrainska soldater när vi kan skicka pengar till Moldavien, Polen och Slovakien.

Varför vägrar du bara palestinska barn?

350 miljoner människor lider av svält i världen så det finns mycket som Sverige måste göra. Om vi ska kunna hjälpa alla så måste vi verkligen ligga i och öppna våra hjärtan.

Varför vill du bara hjälpa människor från Palestina och inte alla andra?
  • Anonym (Trötter)
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-23 12:03:56 följande:
    Du verkar ha svårt att förstå det jag skrev. Jag tycker att vi ska hjälpa palestinier på samma sätt som vi redan hjälper ukrainare. Jag har inget emot att vi hjälper ukrainare. 

Att vilja hjälpa bara ukrainare men inte palestinier handlar om islamofobin. 
    Eller så handlar det kanske om att Ukraina ligger knappt 70mil bort fågelvägen och således är ett land i vårt närområde. Ett land som just nu är vår sköld mot Ryssland. Men det kanske är lite svårt att se när man hellre är kränkt och pratar om fobier.

Om det sker en katastrof i Sverige, vilka kommer då (förhoppningsvis) att stötta oss? Tror du att det kommer att vara våra grannländer? Eller kommer det att vara Saudiarabien och Qatar som kommer till vår undsättning? Om det är det första, betyder det att de andra är Svefober?
  • Anonym (Trötter)
    Tukt skrev 2024-11-23 14:08:39 följande:
    Det är på många sätt mer ärligt att stå för att man ogillar palestinier, än att uppfinna en massa orsaker till att inte hjälpa.
    .
    Det är på många sätt ärligare att bemöta det jag skriver istället för att fabulera fritt.
  • Anonym (Trötter)
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-23 18:24:41 följande:
    Det är precis det vi gör. Vi bemöter det du beskriver. Dina åsikter visar att problemet är varken pengar eller vårdköer eftersom du vill gärna ta emot ukrainare. Ditt problem verkar vara vilken folkgrupp som ska tas emot.
    Nej, jag beskrev en anledning till varför det ser ut som det gör och ni skriker att jag hatar palestina. Det är inte en konstruktiv diskussion.
  • Anonym (Trötter)
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-24 11:45:40 följande:
    Nej, du beskriver att du vill ta emot ukrainare men inte palestinier.
    Kan du citera vart jag skrivit det? För det är väl inte så att du bara sitter och hittar på?

Du svarar inte på frågor och tillskriver folk åsikter de inte har uttryckt, bra jobbat. Du och Tukt kommer säkert att omvända många med er skarpa argumentationsteknik.
  • Anonym (Trötter)
    Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-26 17:37:19 följande:
    Jaha. Så du projicerar och menar att vi vill "omvända" folk? 😄
    Ännu ett ickesvar. Projicerar du? Tungan ute
Svar på tråden Vårdförbundet vill ta emot patienter från Gaza