Anonym (Antiextremist) skrev 2024-11-18 09:03:19 följande:
Det är viktigt att notera att det svenska sjukvårdssystemet prioriterar akuta fall och livshotande tillstånd. Patienter med akuta behov får vanligtvis snabb vård. Visst har vi problem med vården men den katastrofbilden som du försöker måla upp är inte helt sann. Vi är en av världens rikaste länder och och har råd att ta emot ett antal små barn som sårades svårt i Gaza utan att det nämnvärt försämrar vården för andra. Som jag skrev tidigare, vin har ett moraliskt ansvar att hjälpa barnen särskillt när de drabbas så hårt som i Gaza. Vår regering stödjer Israels "rätt att försvara sig" så vårt moraliska ansvar att hjälpa dessa barn är ännu större.
Dina åsikter är extrema eftersom du verkar inte ha något emot att vi hjälper ukrainska barn men vill absolut inte ta emot palestinska barn. Att göra skillnad på barn utifrån etniskt tillhörighet är extremism.
Du svänger dig med begrepp som du inte förstår dig på, du är den sista som ska uttala dig om att jag har extrema åsikter och det är fult av dig att sätta den etiketten på mig.
Om du testar att hålla dig till mitt ämne så kommer du att lära dig någonting nytt, nämligen; det är fullt möjligt att ha olika åsikter utan att åsikterna måste klassas som extrema. Det är liksom nyttigt att vara kritisk, för vem vet? - jag kanske ändrar min åsikt om Vårdförbundet? För det är Vårdförbundet jag kritiserar och inte dödsoffren i Gaza.
En sak behöver du lära dig, du har extrema tankar om människor som inte är av samma uppfattning som dig. I mina ögon är barn alltid barn och jag gör inte skillnad på färg eller etnicitet. Däremot ifrågasätter jag varför Vårdförbundet gör skillnad, för att vi skulle vara ett rikt land med bra vård stämmer ju inte när det är ett faktum att Vårdförbundet gick ut i strejk.
Är det Vårdförbundet som ljuger eller är det du?
Det är du som är extrem när du trattar mina funderingar om Vårdförbundet till att det ska handla om extrema åsikter.
Sluta att förvränga allt du läser, du gör bort dig när du inte håller dig till ämnet.