Inlägg från: KillBill |Visa alla inlägg
  • KillBill

Vårdförbundet vill ta emot patienter från Gaza

Anonym (Nettan) skrev 2024-10-29 14:46:11 följande:
    Vårdförbundet vill ta emot patienter från Gaza

Som rubriken lyder så vill vårdförbundet att regeringen ska låta svensk sjukvård ta emot patienter från Gaza.

Är det någon som kan förklara hur vårdförbundet resonerar?
    Jag ställer den frågan på grund av att Sverige har patienter som dör i vårdkön, vi har patienter som väntar i flera år på att få behandling samt att vården snålar på viktig behandling. Det är med nöd och näppe att skattebetalarna får vård.

Vårdförbundet påstår att vi är redo, tycker du att svensk sjukvård är redo att ta emot patienter från Gaza?

www.vardforbundet.se/press/debattartiklar/vi-ar-redo--lat-oss-ta-emot-skadade-fran-gaza/

Frågan har ställts tidigare i tråden men du  lämnar inget svar. 

Sverige har tagit emot hundratals skadade patienter från krigets Ukraina. Anser du att Sverige ska upphöra med att ta emot patienter från Ukraina? 
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • KillBill
    Anonym (Nettan) skrev 2024-11-17 12:02:41 följande:

Typiskt vänsterretorik som enbart går ut på att skuldbelägga skattebetalare som inte får ut ett skit av välfärden. Den endera fråga som dyker upp i din hjärna är att jag ska ta ställning till hur vi ska hantera Ukraina.

Ska vården upphöra med att ge vård till skattebetalande patienter? 

Antingen så har vi en vårdkris eller så har vi inte det. Strejken tycktes vara onödig den med. Vårdförbundet är ett skämt och borde klassas som ett säkerhetshot för våra demokratiska rättigheter. 

Med din logik har Sveriges högernationalistiska regering gjort fel när den beslutat att Sverige ska ta emot och vårda krigsskadade från Ukraina.  Tack då vet jag..
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
Svar på tråden Vårdförbundet vill ta emot patienter från Gaza