AngieF skrev 2024-10-30 13:05:28 följande:
Hej! Vi bestämde oss för att försöka i mars/april men pressen blev för stor för min man så han kunde inte komma i mig och det blev bara svårare och svårare att ligga. Så jag hittade en gammal tråd på familjeliv att det drabbar andra med och att de testat heminseminering.
Efter lite googlande hittade jag ett kitt online (barn och fertilitets butiken) med allt vi behövde. Så fick han komma i en burk ca varannan dag under 1,5 vecka i augusti. Så fort han var klar använde vi en liten plastspruta och sprutade in i mig. (Jag fick aldrig något positivt ägglossningstest men vi körde efter de fertila dagarna enligt min Mensapp.)
Vi trodde inte att vi skulle lyckas vid första försöket men en vecka efter beräknad ägglossning började jag känna som mensvärk vilket kändes väl tidigt för mens. Testade sen på BIM och fick plus.
Nu fick vi tyvärr ett uteblivet missfall som upptäcktes i v12 men så fort ägglossningens är igång igen kommer vi köra heminseminering direkt.
Vad använde ni för plastspruta? Hur ofta gjorde ni detta vid ägglossning ? Och låg du kvar efter ? Med kudde under ?
Tråkigt att det blev missfall. Lycka till 🙏🏻