• Anonym (FundersamKK)

Märklig KK-relation

Hej,

Jag började chatta med en man på ett ställe online och vi bestämde oss för att ses irl. Som sagt vi gjorde det, träffades på ett café för att fika och sedan vidare till hans lägenhet. Hemma hos honom tittade vi på tv och var mysiga (ej kyssar/pussar eller sex). Allt gick bra och samtalet flöt på. Han följde mig till bussen och vi pussades hej då och bestämde oss att träffas några dagar senare. Samma dag som vi skulle träffas fick jag ett meddelande att han inte ville ha en relation. Men vi fortsatte att hålla kontakt via messenger. I all röra byttes bilder som jag inte är så stolt över från båda hållen. Så vi träffades denna fredag igen hemma hos honom. Vi hälsade på varandra med en puss. Och vi hade sex på hans soffa och tittade på tv. Vi bestämde att träffas dagen där på. När vi skiljdes åt ute på gatan pussade vi varandra. Vi skulle ha träffas på lördag men han var sliten ifrån jobbet. På söndag försökte jag nå honom men utan svar. och frågade vad det var för fel. Då skrev han att jag stressar honom, han vill inte ha en relation utan bara sex. Jag skrev att jag förstod och att  jag vill avbryta, för jag hade fått känslor av honom. Så i min värld när någon skriver- tack då vet jag. Då menar jag nu dritter jag i detta och går vidare. Så i går på måndagen kom ett meddelande in från honom på messenger, jag har slutat jobbet nu. Jaha, tänkte jag (bra för dig). Men jag följde upp vår konversation och så det sista han skrev var att han kan ställa upp på sex men inget mer. Tack tänkte jag igen. Då vet jag igen. Nu kommer han säkert skriva igen att han är hemma ifrån jobbet i kväll.  Han skrev på lunchen nu. Förbannade och förvirrad av ett märkligt kk-förhållande.

• Svar på tråden Märklig KK-relation
  • Giftskåneman

Lätt hänt men inte bra att bli kär i sin kk, så säg nej, du vill ha mer än sex av honom.
    Visst gränsen är hårfin mellsn kk och särbo , man umgås utanför sängen som kk också.
    Du måste kanske berätta vad förhållande du vill ha, vill du stå brud i pingst så berätta detta, men vill du bara särbo och träffas när det går är det också, men tänk på, man måste vara kär i någon för att ha förhållande, och inte säkert han är kär i dig utan han vill bara träffa dig för ni har bra sex och uppskattar dig som person när ni inte har sex.

• Anonym (FundersamKK)

Jag skrev att jag börjar tycka om dig.
    Då skrev han det är därför man bara ska ha sex och inget mera.
    Jag svarade du får du nog träffa en annan som är villig att ställa upp.

Jag är för övrigt skilj och har 3 barn med exmannen varannan vecka.
    Barnen är alla under 18 år, så jag vill inte flytta i hop, gifta mig eller får flera barn.

• molly50
    Anonym (FundersamKK) skrev 2024-10-29 13:22:06 följande:

Barnen är alla under 18 år, så jag vill inte flytta i hop, gifta mig eller får flera barn.

Har han svarat något mer på det?
    Fortsätter han låtsats som att inget har hänt och vill fortsätta träffa dig för sex så säg bara att du inte vill träffa honom mer.
    Att du vill ha något mer än bara sex.
    Det är helt ok att inte vilja vara någons sexleksak.
  • Anonym (man50)

Nu håller jag inte riktigt med "Giftskåneman"...

För mig så är det inte en "hårfin" gräns mellan KK och särbo. Möjligen är gränsen hårfin om man inte har gjort upp sinsemellan vilket slags "förhållande" man har, eller har intresse av att ha. Och gör man inte det så kullkastar man liksom den gängse definitionen av dessa olika slags relationsbenämningar som somliga använder...

Börjar man kalla varandra, eller pratar om sin relation i termer av särbo, då är man mer än bara "kk's".

Det är långt ifrån alla "kk's" som umgås utanför sängen. Visst, möjligen kanske man hookar upp på något uteställe efter en sen utekväll, för båda är sugna på lite kravlöst sex. Eller så hörs man efter jobbet en tisdagskväll och undrar om man får svänga förbi...

Kravlöst! Det är liksom poängen. Får man ingen svar på "tisdagskvällen", så får man inget. Det ska man liksom inte börja grina över...

Och i detta fall så verkar ju inte ens förhållandet ha utvecklats till ett s k "kk-förhållande"... givet att TS inte är intresserad av det, och de har endast haft sex en gång, vid ett tillfälle. Mannen har ju gjort tydligt att han endast är intresserad av att träffas för att ha sex. Visst, klart man kan mysa i soffan en stund... både innan och efter. Men poängen med att träffas är att ha sex. 

Nu verkar ju TS ha sagt att hon inte är intresserad av något dylikt upplägg. Fine. Att killen fortsätter att skicka korta meddelanden. Tjaa, det är väl för att han fortfarande hoppas, att han vill ha sex...

Varken mer eller mindre... och inte speciellt förbryllande enligt mig.

Det bästa TS kan göra är att undvika att svara. Följ inte upp någon mer konversation helt enkelt...

Det är inte raketforskning vi snackar om...

• Anonym (M)
    Anonym (man50) skrev 2024-10-29 13:39:15 följande:

Nu håller jag inte riktigt med "Giftskåneman"...

För mig så är det inte en "hårfin" gräns mellan KK och särbo. Möjligen är gränsen hårfin om man inte har gjort upp sinsemellan vilket slags "förhållande" man har, eller har intresse av att ha. Och gör man inte det så kullkastar man liksom den gängse definitionen av dessa olika slags relationsbenämningar som somliga använder...

Börjar man kalla varandra, eller pratar om sin relation i termer av särbo, då är man mer än bara "kk's".

Det är långt ifrån alla "kk's" som umgås utanför sängen. Visst, möjligen kanske man hookar upp på något uteställe efter en sen utekväll, för båda är sugna på lite kravlöst sex. Eller så hörs man efter jobbet en tisdagskväll och undrar om man får svänga förbi...

Kravlöst! Det är liksom poängen. Får man ingen svar på "tisdagskvällen", så får man inget. Det ska man liksom inte börja grina över...

Och i detta fall så verkar ju inte ens förhållandet ha utvecklats till ett s k "kk-förhållande"... givet att TS inte är intresserad av det, och de har endast haft sex en gång, vid ett tillfälle. Mannen har ju gjort tydligt att han endast är intresserad av att träffas för att ha sex. Visst, klart man kan mysa i soffan en stund... både innan och efter. Men poängen med att träffas är att ha sex. 

Nu verkar ju TS ha sagt att hon inte är intresserad av något dylikt upplägg. Fine. Att killen fortsätter att skicka korta meddelanden. Tjaa, det är väl för att han fortfarande hoppas, att han vill ha sex...

Varken mer eller mindre... och inte speciellt förbryllande enligt mig.

Det bästa TS kan göra är att undvika att svara. Följ inte upp någon mer konversation helt enkelt...

Det är inte raketforskning vi snackar om...

Det finns inga relationer som är helt kravlösa och det är inte orimligt om någon förvänta sig grundläggande respekt och åtminstone svara på ett meddelande, så nej det är inget som du bestämmer att någon annan inte ?ska grina över?
  • Anonym (S)

Ni är inte kk. Du är ett ligg för honom och det är allt han kan tänka sig. Du måste bryta för du kommer bara må dåligt om du inte håller på dina gränser.

• Anonym (man50)
    Anonym (M) skrev 2024-10-29 14:47:32 följande:
    Det finns inga relationer som är helt kravlösa och det är inte orimligt om någon förvänta sig grundläggande respekt och åtminstone svara på ett meddelande, så nej det är inget som du bestämmer att någon annan inte ?ska grina över?
    Ledsen, men du skjuter helt över och förbi målet.

TS benämner sin situation med denna man som ett "KK-relation". Vilket hon inte är intresserad av. Mannen har varit tydlig med att det är vad han kan tänka sig. Han är inte intresserad av en mer "seriös" (apropå begreppet "särbo") relation.

Jag anser att de inte ens har kommit till läget att de har en "kk-relation". De har haft sex en gång. That's it.

Mannen har ju varit tydlig med vad han kan tänka sig. 

Är båda parter överens om att de har en "kk-relation", då kan man inte förvänta sig ändlösa svar på en massa sms i tid och otid, eller bli besviken om det inte går att styra upp en träff/dejt... är min erfarenhet...

Passar inte det då kanske man inte skall ge sig in i s k "kk-relationer", om man tror sig bli för känslomässigt engagerad.

Och TS är tydlig med vad hon vill och inte vill.

Då är det lika bra att släppa kontakten och gå vidare.
  • Anonym (M)
    Anonym (man50) skrev 2024-10-29 16:25:44 följande:
    Ledsen, men du skjuter helt över och förbi målet.

TS benämner sin situation med denna man som ett "KK-relation". Vilket hon inte är intresserad av. Mannen har varit tydlig med att det är vad han kan tänka sig. Han är inte intresserad av en mer "seriös" (apropå begreppet "särbo") relation.

Jag anser att de inte ens har kommit till läget att de har en "kk-relation". De har haft sex en gång. That's it.

Mannen har ju varit tydlig med vad han kan tänka sig. 

Är båda parter överens om att de har en "kk-relation", då kan man inte förvänta sig ändlösa svar på en massa sms i tid och otid, eller bli besviken om det inte går att styra upp en träff/dejt... är min erfarenhet...

Passar inte det då kanske man inte skall ge sig in i s k "kk-relationer", om man tror sig bli för känslomässigt engagerad.

Och TS är tydlig med vad hon vill och inte vill.

Då är det lika bra att släppa kontakten och gå vidare.
    Men vad bra då för jag inte diskuterat ändlösa svar och sms i tid och otid.

Och för övrigt så är det den som bara vill ha en kk-relation som inte slutar kontakta, trots att kk-inte är aktuellt, i det här fallet.
  • Anonym (FundersamKK)

I går gjorde vi (jag) mitt avslut, vi bestämde att det var sista gången vi skulle ha sex. Jag åkte hem till honom och han öppnade upp portdörren och vi pussades innan vi gick in. Det var inte alls stelt utan som det har varit innan. Han tog en dusch och jag underhöll hans hund inne i tv rummet. När han var klar satte vi oss i soffan och hade en helt vanlig konversation och uppdatering om hans jobb.  Han var rätt slitet att jobbat över tid. Så vi gick inte till sovrummet, slog på en en skräckis och låg och mös. Det blev sex av det. Och mitt i akten sade jag, - jag börjar bli kär i dig, och han svarade med det var ju inte bra. Sov inte över för han skulle upp kl 4.30 som vanligt så jag åkte hem. När jag skulle åka passade han ta ut hunden för att nattkissa. Så vi pussades två gånger utanför porten innan jag skulle gå.

Vet hur jävla sjukt detta låter. 

• molly50
    Anonym (FundersamKK) skrev 2024-10-30 12:23:35 följande:

I går gjorde vi (jag) mitt avslut, vi bestämde att det var sista gången vi skulle ha sex. Jag åkte hem till honom och han öppnade upp portdörren och vi pussades innan vi gick in. Det var inte alls stelt utan som det har varit innan. Han tog en dusch och jag underhöll hans hund inne i tv rummet. När han var klar satte vi oss i soffan och hade en helt vanlig konversation och uppdatering om hans jobb.  Han var rätt slitet att jobbat över tid. Så vi gick inte till sovrummet, slog på en en skräckis och låg och mös. Det blev sex av det. Och mitt i akten sade jag, - jag börjar bli kär i dig, och han svarade med det var ju inte bra. Sov inte över för han skulle upp kl 4.30 som vanligt så jag åkte hem. När jag skulle åka passade han ta ut hunden för att nattkissa. Så vi pussades två gånger utanför porten innan jag skulle gå.

För din egen skull så träffa honom inte mer nu.
    Hör han av sig igen och vill ses för sex så säg bara nej.
    Nu när han vet vad du känner så är det ju direkt elakt av honom att utnyttja dig för sex.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2024-10-30 14:02:40 följande:
    För din egen skull så träffa honom inte mer nu.
    Hör han av sig igen och vill ses för sex så säg bara nej.
    Nu när han vet vad du känner så är det ju direkt elakt av honom att utnyttja dig för sex.
    Håller med, och räkna med att det kan ta ett tag att sluta tänka på honom. Distrahera dig med annat så är du snart över honom
    och ja, han tänker bara på sig själv, hör av sig för att se om han ändå kan få ut lite mer av detta. Det gör han bara av egoistiska skäl och inte för att han bryr sig om dig
  • Anonym (Sjukt)

Det sjuka här är ju att du fortsätter ligga med honom, trots att han gång på gång är tydlig med att detta enbart är sex för honom. Vad är det som du tycker är sjukt?
  • Anonym (Du gillar det och har ett val)

Du behöver på djupet förstå och acceptera och att det är som det är.
    Du gillar att ha sex och mys med honom.
    Du har vissa känslor av kärlek för honom men har har inte motsvarande känslor för dig.
    Det är som det är och det innebär både fördelar och nackdelar för dig.
    Du har att fatta ditt eget beslut.

Är det nackdelarna som överväger fördelarna så måste du fatta ditt beslut utifrån detta, om hur du ska välja att förhålla dig till och agera på det faktum att nackdelarna överväger.

Men om fördelarna överväger, trots att saker är som de är, så kan du besluta att fortsätta som tidigare, eller ungefär som tidigare men besluta dig för på vilket sätt du vill ändra på någon detalj, men i stort acceptera att saker är som de är.
    Men du kan kanske också väga in en förhoppning, om du bestämmer dig för att din förhoppning är sund, att er relation möjligen kan komma att utvecklas i den riktning du önskar?

Du är fri att väga vilka fördelar och nackdelar er relation innebär för dig själv, och fri att fatta ditt eget beslut.

Du gillar att ha sex och mys med honom.
    Du kanske också gillar dina egna varma känslor?
    Gillar du det tillräckligt mycket för att acceptera att saker är som de är?

Jag är övertygad att jag själv skulle välja att se att fördelarna överväger. Och acceptera att saker är som de är. Och jag skulle troligen göra mitt val att fortsätta, för att jag skulle inte vilja gå miste om allt det positiva.
    Och efter att jag fattat mitt eget medvetna beslut, att acceptera att det är som det är, så skulle jag kunna slappna av på ett helt annat sätt, och må mycket bättre i relationen.
    Då skulle jag sannolikt få ut mycket mer positivt i relationen.
  • Anonym (randomguy)
    Anonym (FundersamKK) skrev 2024-10-29 13:22:06 följande:

Var chattade ni? Finns ju ingen bra chatt längre vilken chatt var det?
Svar på tråden Märklig KK-relation