Inlägg från: Anonym (Halvsvensk man.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Halvsvensk man.)

Kvinnor/mammor som skriker i panik för ingenting. Vad beror det på?

Har varit med om detta fenomen vid 3 tillfällen genom åren, nu senaste i somras. Besökte en gammal polare som flyttat till Norrköping, bor själv i Stockholm. Vi skulle ta spårvagnen och där fanns en kvinna med enn.  barnvagn, hon var väl runt 40 isch. Vagnen blev tvungen att hastigt bromsa in av någon anledning. Då började barnvagnen rulla och då fick hon värsta panikskriket så alla i vagnen hajade till, hon bara NEEEEEJ. Kändes som det var en kraftig och nästan lite löjlig överreaktion. 

Har varit med om detta tidigare. Hur kommer det sig att en del kvinnor och mammor så lätt blir panikslagna för minska lilla sak? Vilka är mekanismerna bakom denna överreaktion? 

• Svar på tråden Kvinnor/mammor som skriker i panik för ingenting. Vad beror det på?
    Anonym (Fantiserar om Halvsvensk man) skrev 2024-10-29 11:11:58 följande:

Har du dåligt med sysselsättning?

Nä det tycker jag inte. 

Svara på frågan nu istället. Varför dessa obefogade panikvrål? Vad är grejen? 
    Anonym (Fantiserar om Halvsvensk man) skrev 2024-10-29 11:14:41 följande:
    Synd jag kunde ha kommit över och lekt med dig
    Helst inte, men tack ändå. 
    Anonym (Fantiserar om Halvsvensk man) skrev 2024-10-29 11:17:29 följande:
    gillar när du spelar svår
    Men jag gillar inte när folk skriker som stuckna schimpanser i kollektivtrafiken. 
    Vad är det som får en kvinna att helt och hållet strunta i alla sina medpassagerare på detta sätt? 

Okej, nu blir jag lite rädd. Då är det på sin plats att skrika som ett jävla offer så att folk får tinnitus. Fan, slappna av för helvete. 
    Anonym skrev 2024-10-29 11:18:27 följande:

Det är den yngre generationen som inte lärt sig att ta hänsyn till omgivningen. 
    Man tror sig vara världens centrum. Att skrika rakt ut blir då inget konstigt.

Hon var i 40 års åldern och inte den yngre generationen direkt. Eller det kanske beror på vilka generationer man jämför med. Allt är ju relativt. 
    Mrs Moneybags skrev 2024-10-29 11:23:44 följande:
    Köp en bil. Det är himmelriket att slippa folk i kollektivtrafiken. 
    Jo visst. Men vad beror det här skrikandet på? 
    Anonym (Di) skrev 2024-10-29 11:59:25 följande:

Hennes agerande berodde på omsorg av sitt barn då barnvagnen kunde ha vält. Det låter som en helt normal mamma med empati för sitt barn. Värre är det med narcississtiska unga män som saknar empati och förståelse för andra och på allvar ställer den typen av frågor. 

Nej, inte okej att skrika som en stucken gris på spårvagnen för att din barnvagn börjar rulla. 
Svar på tråden Kvinnor/mammor som skriker i panik för ingenting. Vad beror det på?