Inlägg från: Anonym (J) |Visa alla inlägg
  • Anonym (J)

våldtagen av min bästa väns sambo?

Anonym (anonym) skrev 2024-10-28 15:51:07 följande:

usch vad hemska vissa av er är, en våldtäkt behöver inte betyda trasiga och blodiga kläder. ni borde läsa på inte jag

Om man har sex mot sin vilja kan man blöda , det är väl inget konstigt. men nej det måste inte vara så.
  • Anonym (J)
    Anonym (Snälla) skrev 2024-10-28 15:49:39 följande:

Äh snälla. Du var så full, arg på din vän och du är en sån där typiskt vän som är avundsjuk i smyg och som är smygkär i din väns kille. Nu var du så full och han tänkte han följer dig hem så du kommer hem säkert men du ville gärna ha sex med honom och tog med honom upp. Nu som nykter känner du lite lite dåligt samvete över att du varit en dålig vän och känner dig aning smutsig för du var otrogen mot din kille, och nu ska du skylla på att du blev våldtagen. 
    Herregud.
    Sluta supa så mycket och rannsaka dig själv 

Fast det vet ju inte du.
  • Anonym (J)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-28 15:59:00 följande:
    Varför tog du med honom hem om du är så äcklad av honom? Ni låg i sängen, varför? Varför tänker du att du kanske initierat det?
    Hon var jättefull? frågsn är väl snarare varför han 20 år äldre med flickvän drar hem en packad tjej? Drar henne i håret och allt? 
  • Anonym (J)
    Anonym (anonym) skrev 2024-10-28 16:06:57 följande:

jag tog inte med honom hem, han följde mig till deras hem där min skjuts väntade, det vet jag. minns inte hur men vi låg inte i sängen han stod upp å drog i mitt hår och hade sex med mig bakifrån. trodde han skulle trösta mig vilken han gjorde när vi gick hem, det övergick så fort och han var inte snäll längre. han har domar sedan tidigare då han misshandlat sitt ex. han har sexuellt ofredat en tjejkompis innan, men ingen trodde på henne inte ens min bästa vän (hon som är sambo med honom) denna tjej har nu flyttat härifrån. Jag känner skuld för att jag skulle inte ha gått med honom, och skulle inte ha blivit så full nej, tänker aldrig dricka igen. Men enligt min åsikt ska man inte behöva tänka att något ska hända när man är med sin kompis sambo? 

Nej det är INTE ditt fel någonstans. Du ska kunna lita på din kompis kille. Han tror man ju ska vara snäll. Det är HAN som gjort fel. Inte du.

• Anonym (J)

En tjej ska kunna vara så full också utan att någon ska försöka våldta/ge sig på en. 

Men sen är det bra att inte bara så full utan vara försiktig. 

Men nej, ingenting är ditt fel. INGENTING. 

Ska du berätta för kompisen?

• Anonym (J)
    Core skrev 2024-10-28 16:14:43 följande:
    Nej men just ja, det är bara män som behöver stå ansvariga för sina handlingar när man super skallen av sig och fuckar upp. Det hade vi andra glömt bort!
    Så det är okej att våldta någon? Sluta den i håret? den får skylla sig själv för den är för full eller vad menar du? 
  • Anonym (J)

Nu vet vi ju inte om han våldtog henne men övergrepp har han ju iallafall gjort när han sliter henne i håret? Vad gjorde han det för? Gör man så om man är vettig, 20 år äldre och mer nykter man? Som har tjej? 

Tråden är rörig. 

• Anonym (J)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-28 16:23:38 följande:
    Håller med dig faktiskt. Blir trött på snacket om att vi ska få supa oss fulla och ta med män utan att bli våldtagna. Ja, det vore ju toppen, men istället ska vi kanske inse vilken värld vi lever i och ta lite fucking ansvar för vår egen säkerhet.

Just här verkar ju inte ts veta om hon ville just där och då eller inte.

Men frågan är varför han drog henne i håret och vet dum mot henne? 

• Anonym (J)

Jag fattar inte hur man vågar dricka sig så stupfull så man inte minns något eller vet vad man gör. Men gjort är gjort. 

Prata iallafall med din vän! Du säger att hon säger att hon har det så bra med honom, ja hur vet du att det är så?

• Anonym (J)
    Core skrev 2024-10-28 16:37:16 följande:

Nej och har man blivit så packad till den grad att man inte vet om det var med samtycke eller inte så är det ett jävla övergrepp att i efterhand bestämma sig för att det var våldtäkt för att slippa axla sitt eget jävla ansvar

Jag vet inte hur många kvinnor som släpade med mig hem när jag stod aprak i baren som 18 år, var det ett gäng våldtäkter jag var utsatt för när jag själv blivit så full att jag inte kommer ihåg hur det hände, och jag hade kraftig ångest efteråt?

Jag vet att kvinnor lever i en värld där en del män är riktigt sjuka och kan bli utsatta för dessa, men det innebär inte att man är omyndigförklarad och slipper stå för sina handlingar. 

Det funkar inte att göra sig ovän med någon nära, sen knulla hennes pojkvän och skrika varg i andetaget efter.

Jag skrev det tidigare också.
  • Anonym (J)
    Anonym (anonym) skrev 2024-10-28 17:12:24 följande:

jag tog inte intiativ, är RÄDD att jag gjort det, försöker lägga nån skuld på mig själv för kan inte fatta att det skett.

Hur är denna mannen? Du borde känna honom då det är din kompis kille. 
  • Anonym (J)

Tänkte om det skulle gå att prata om situationen 

• Anonym (J)
    Anonym (Q) skrev 2024-10-28 17:23:57 följande:

Jag har en familjemedlem som kan vara dyngrak utan att det knappt märks. Går rakt, pratar klart etc. Enda sättet det märks är att h*n blir lite gladare än vanligt. Efter sådana fyllor kan h*n ha totala minnesluckor där h*n knappt minns något av kvällen. Att en själv inte minns betyder inte nödvändigtvis att man var så märkbart berusad att någon annan inte skulle anse att man var nykter nog att ge samtycke.

Du vet alltså inte om han har våldtagit dig. Du kan ha varit med på det. Det finns inget sätt att bevisa det ena eller det andra och man ska vara väldigt försiktig med att ropa våldtäkt när man inte är säker på sin sak. Det kan förstöra folk liv trots att de var oskyldiga. Du är uppenbarligen ånger- och skamfyll nu och då är det väl lätt att vilja få det till våldtäkt för då slipper man ta ansvar för sitt eget handlande och inse att man gjort något fruktansvärt fel. Eftersom du inte vet hur det gick till, du kan ha varit med på det, så lär du få leva med att du inte vet. Du behöver i alla fall ändå berätta för din vän. Du får berätta sanningen. Det du vet av den. Det du berättat här och att du helt enkelt inte minns om du var med på det eller om det var våldtäkt. Och ja, din vän lär sluta umgås med dig, det är oundvikligt. Hon har i alla fall rätt att få veta så hon kan göra ett informerat val, både gällande sitt förhållande och sin vänskap med dig.

Antingen så. Eller var hon inte med på det, för han slet ju ändå henne i håret och var dum av någon anledning. 
  • Anonym (J)

Inte säkert att kompisen struntar i henne om han varit dum mot henne

• Anonym (J)

Den enda som troligtvis vet är han.

• Anonym (J)
    Anonym (t) skrev 2024-10-28 17:34:03 följande:
    Det är lättare att följa tråden om du samlar några tankar per inlägg istället för att spamma.
    Jo jag vet
  • Anonym (J)
    Anonym (Halv sanning, eller mindre?) skrev 2024-10-28 18:00:37 följande:

Om vissa detaljer som ts kommer ihåg stämmer så har han uppenbarligen gjort fel.

Brottsligt eller inte är för mig omöjligt att avgöra med säkerhet, utifrån den lilla del av sanningen vi har kunnat få reda på.
    Men om det vi har fått reda på är hela sanningen, eller det mesta av sanningen,  så skulle han mycket väl kunna befinnas ha begått något brottsligt mot ts.

Men vid en bedömning skulle säkert frågan komma upp om hur kommer det sig att ts kommer ihåg vissa detaljer, som stödjer att han har begått ett grovt fel. Men i andra andetaget inte alls kan komma ihåg några detaljer?

Det finns inget som tyder på något sådant i det här fallet,
    men det verkar ju vara vanligt att en kvinna som ångrar att hon följt med en annan man, ångrar att hon varit otrogen, ångrar att hon hade sex med fel man, drabbas av selektivt minne när hon ska förklara händelsen som hon så starkt ångrar.
    Det har väl hänt mer en en gång att en tjej eller en kvinna som ångrar en händelse har skyllt på väldigt stark berusning, har påstått att hon var extremt full och inte minns något, medan det senare framkommit att det inte varit möjligt avgöra om hon verkligen var berusad till en så hög grad? Det har väl ibland visat att hon i sin ånger överdrivit lite, inte alls druckit så mycket och inte var extremt full? 
    Jag utgår från att det inte är så i ts fall.
    Men det är ju ändå känt att sådant har förekommit när en tjej har ångrat otrohet eller något som har hänt, och att detta förfarande vid ånger är känt kan ju också tyvärr påverka bedömningen i ts fall?

För att kunna veta något mer än halva sanningen, eller något mer än mindre än halva sanningen, så skulle vi ju behöva mannens berättelse, särskilt mot bakgrund att han påstås har varit mycket mindre berusad.

Samtidigt som man får förmoda att frågeställningen kommer upp gällande på vilket sätt ts klarar bedöma en annans persons berusningsgrad när man själv är extremt full? Eller om någon annan på trovärdigt sätt har gjort denna bedömning?

Om manen har begått ett grovt fel, kanske tom brottsligt, så är ju ansvaret hans.

Men om detta inte är klarlagt, kan då frågeställningen uppkomma om ts är helt fri från ansvar när hon väljer att umgås med och interagera med en man som är en sådan man som hon själv har beskrivit? En man dömd för våldsbrott?
    Var ts redan extremt full och saknade eget omdöme redan från första sekund som hon valde att umgås och interagera med denna man?

Jag förstår att de frågeställningar som skulle kunna komma, som ajg ger exempel på, kan upplevas provocerande för någon.
    Notera då att jag inte har kommit med någon anklagelse eller något påstående gällande ts, snarare tvärtom då gällande den där mannen.

En helt annan frågeställning som kan vara ett tänkvärt exempel.
    Jag har också haft sex med en eller två tjejer/kvinnor som vid tillfället var 20 år yngre än jag.
    Jag har också tagit med hem till mig tjejer/kvinnor som varit alkoholpåverkade, i något fall har man nog kunnat betrakta någon som extremt full.
    Jag har också haft sex med flera tjejer och kvinnor som har varit alkoholpåverkade, någon har sannolikt varit höggradigt berusad, någon kanske tom extremt full.
    Jag har fler än en gång dragit i kvinnors hår, så hårt att gav upphov till smärta.
    Jag har också haft sex med bekanta, trots att de var "upptagna", varit gifta eller tillsammans med en annan man.
    Jag har också haft sex, varit otrogen, med en annan än min egen partner.
    Ger detta upphov till någon väl grundad misstanke att jag är en våldtäktsman?

Det är ju bara du som vet hur dessa tjejer var. Hur allt gick till.
  • Anonym (J)
    Anonym (t) skrev 2024-10-28 18:03:55 följande:

Folk verkar missat att TS hade ett stort fyllebråk med sin bästa vän. Såna har man inte efter 2 cider.

Och sedan gick hon hem med honom?
Svar på tråden våldtagen av min bästa väns sambo?