Inlägg från: Anonym (Man2) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man2)

våldtagen av min bästa väns sambo?

Anonym (anonym) skrev 2024-10-28 15:44:41 följande:

jag säger ju att jag minns små bitar av det, men jag att han tröstade mig, sen låg ja på sängen, sen grät jag och han sa att det var mitt fel. Minns inte att jag tog av kläderna eller hur allt hände, minns att han drog så hävla hårt i mitt hår och ja skrek av smärta, allt gjorde ont

Jag tycker också att den som är nykter har ett ansvar. Men du kan ändå inte friskriva dig från din del här. Åtminstone inte på den info du gett hittills.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (xxx) skrev 2024-10-29 10:38:33 följande:
    Det är upp till rättsväsendet att döma huruvida det var en våldtäkt eller inte. 

Även om det inte leder till något är det viktigt att det kommer in statistik samt att det finns tidigare anmälningar om han gör samma sak igen med någon annan tjej. 
    Är han oskyldig till våldtäkt måste det vara fruktansvärt att gå igenom både förhör och en eventuell rättegång.

Självklart är han ett svin som har sex med sin partners bästa kompis och likväl den som har sex med sin bästa kompis man. Svinigt ja, men inte olagligt.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-10-28 16:23:38 följande:
    Håller med dig faktiskt. Blir trött på snacket om att vi ska få supa oss fulla och ta med män utan att bli våldtagna. Ja, det vore ju toppen, men istället ska vi kanske inse vilken värld vi lever i och ta lite fucking ansvar för vår egen säkerhet.
    Ingen ska behöva riskera att bli våldtagen. I just det här fallet har TS skrivit att det eventuellt var hon som tog initiativet. Jag tycker även att kompisen borde kunna känna dig säker på att end bästa vän inte tar initiativ till sex med hennes partner.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (xxx) skrev 2024-10-29 14:22:17 följande:
    Det är värre när en nykter och 20 år äldre man accepterar en invit än att en mkt yngre stupfull kvinna tar initiativ. Han borde veta mkt bättre än att ligga med sin flickväns stupfulla kompis. Snacka om att utnyttja TS. 

Ska kompisen vara arg på någon så är det killen. Han har gjort fel, utnyttjat en stupfull kvinna, där vissa inslag tyder på att det inte var frivilligt från TS sida. Även om man tar initiativ till sex så har man lov att avbryta det när man vill. 
    Vilken ålder är TS i? Är hon 40 och han 60 så är det en väldig skillnad mot om hon är 18 och han 38. Mannen är ett svin och efter jag skrev mitt inlägg såg jag att han blivit anklagad tidigare. Hade jag varit mannens sambo hade sig lämnat direkt. Och jag hade självklart avslutat vänskapen med kompisen som själv skriver att det kanske var hon som tog initiativet till sex. Håller med dig att alla när som helst självklart har rätt att avbryta. Har inte läst något om att TS försökt avbryta samlaget.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Halv sanning, eller mindre?) skrev 2024-10-30 16:43:28 följande:
    Var finner du några säkra grunder och trovärdiga belägg för att han skulle ha misshandlat henne?

Jämför t ex med att jag själv (och säkert fler män än jag) flera gånger dragit flera kvinnor i håret så att smärta uppstod. Samtliga var vid tillfället tydligt sexuellt upphetsade, någon var också alkoholpåverkad, någon var betydligt yngre än jag, utan att det skulle var fråga om misshandel. Inte ens på minsta lilla sätt. Tvärtom förekom det alltså att någon önskade och bad om att bli dragen hårdare i håret och önskade och bad om få känna mer smärta.

Hur kan du anonym M tro dig veta hur det förhöll sig i ts fall?

Menar du att du med samma säkerhet också kan påstå att jag minst misshandlade dessa kvinnor, och att jag har gjort fel, i mina exempel?

Självfallet har ts sina rättigheter. Detta skriver jag under på alla dar i veckan!

Men det jag har ifrågasatt är på vilket sätt du anser dig ha grund för att ge ts rådet att anmäla? Mitt ifrågasättande handlar alltså om dig och ditt råd, men absolut inte om ts och hennes rättigheter.

Det övriga du skriver väljer jag avstå från att kommentera.
    Tycker också misshandel är att ta i rejält. Jag tycker absolut inte det är ok att tra i håret och ge smisk första gången man har sex och dessutom något man bör kolla innan om det är ok. Men misshandel är att överdriva rejält. Jag har haft rivmärken på ryggen flera gånger och ett par gånger också bitmärken på bröstkorgen och fått ett finger i röven utan att ha gett mitt medgivande.  Enligt lagen solklart våldtäkt? Men hade jag inte tyckt att det varit ok hade jag sagt till där och då och inte gjort en anmälan i efterhand.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Halv sanning, eller mindre?) skrev 2024-10-30 17:56:03 följande:
    Är du säker på att det generellt inte är ok att dra i håret första gången man har sex med någon?
    Om hon är mycket sexuellt upphetsad, om hon mycket tydligt och entusiastiskt uttrycker att det är hennes önskan, om du själv gillar henne mycket, du vill göra ditt allra bästa, och du är mycket sexuellt upphetsad, är du då säker på att du inte skulle gå hennes önskan tillmötes?

Jag har själv dragit i håret så smärta uppstod första gången jag har haft sex med någon. Och hon (de) har efteråt uttryckt att de var mycket nöjda med vår gemensamma upplevelse och de har valt att återkomma för mer.
    Jag har valt att inte fråga eller kolla i förväg, innan den sexuella upphetsningen uppkommit.

Är det klarlagt med säkerhet att det var första gången som ts hade sex med den mannen?

Som vanligt påstår jag inget.
    Jag väljer bara att komma med berättigade frågeställningar och att försöka belysa saken från ett lite bredare  perspektiv.
    Vet jag bara att det är uppskattat ser jag inget fel i det även första gången. Tänkte mest hur jag själv fungerar och jag gillar absolut lite hårdare tag när jag vet vad som uppskattas och är ok.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (M) skrev 2024-11-04 13:01:58 följande:
    Och det har jag svarat på: Eftersom TS misstänker att hon har blivit utsatt för ett brott 
    Hon har själv även skrivit att hon misstänker att hon tagit initiativ till sex med sin bästa väns partner. Bästa är att sluta dricka så mycket så man riskerar att förföra vänners partner.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (M) skrev 2024-11-04 14:18:55 följande:
    Det är två olika saker och det ena utesluter inte det andra 
    Absolut båda situationerna kan ha inträffat. Går ju inte att utesluta att hon tog initiativet och inte fick samtycke och han är är offret. Långsökt och inget jag själv tror på men inget som inte går att utesluta. Det jag tror är ett hon har dåligt samvete för att hon knullat med sin bästa kompis man och försöker förminska sin egen del och lägga över ansvaret på kompisens man som var nästan nykter. Hur avgör en person som är så full som TS beskriver sig om någon annan är nykter eller ej.
  • Anonym (Man2)
    Anonym (M) skrev 2024-11-04 15:01:40 följande:
    Och då kan han också anmäla, om han anser att han är offret och har blivit utsatt för ett brott. Det är ju upp till honom. Båda parter kan anmäla om de misstänker de har blivit utsatt för ett brott.
    Ja det är ingen skillnad. 
  • Anonym (Man2)
    Anonym (Halv sanning, eller mindre?) skrev 2024-11-06 13:34:00 följande:
    Tack för att du äntligen lyckas se och medge denna tydliga och viktiga skillnad.

Men snälla du, att djupt ångra att man har varit otrogen med sin bästa väns man,
    det är verkligen inte en ickefråga!

Det har faktiskt hänt.
    Har du inte läst trådstarten och ts inlägg?
    Du kan inte på fullt allvar mena att en sådan sak för dig är att betrakta som en ickefråga?

Jag betraktar det som en stor och mycket svår fråga.
    Och jag är helt övertygad att detta faktum är en stor fråga för ts och det skulle vara mycket märkligt (omöjligt?) om detta faktum inte skulle påverka henne i hennes känslor gällande det hon upplevt, eller det hon funderar över och som hon inte minns, att det påverkar allt hon skriver, såväl i trådstarten som i de inlägg som följer.
    Det är för mig både mänskligt och fullt förståeligt.

Jag skulle aldrig kunna begära av en människa att hon skulle klara vara objektiv och faktabaserad i sina känslor och i sin beskrivning av en sådan händelse. Särskilt inte när hon var höggradigt berusad.

Efter att du och jag återigen har utbytt några inlägg med varandra så borde det nu finnas ännu mer anledning för dig att fundera över vilken grund du har för att ge dina egna personliga tvärsäkra råd till ts att anmäla.

Jag för min del är mycket frågande till om det finns någon som helst stabil grund för en anmälan.
    Jag tolkar det som att TS griper efter halmstrån för att förminska eller friskriva dig från dina handlingar.

Stackars kvinnan som blivit bedragen av både bästa vännen och partner.
Svar på tråden våldtagen av min bästa väns sambo?