Anonym (Halv sanning, eller mindre?) skrev 2024-11-06 13:34:00 följande:
Tack för att du äntligen lyckas se och medge denna tydliga och viktiga skillnad.
Men snälla du, att djupt ångra att man har varit otrogen med sin bästa väns man,
det är verkligen inte en ickefråga!
Det har faktiskt hänt.
Har du inte läst trådstarten och ts inlägg?
Du kan inte på fullt allvar mena att en sådan sak för dig är att betrakta som en ickefråga?
Jag betraktar det som en stor och mycket svår fråga.
Och jag är helt övertygad att detta faktum är en stor fråga för ts och det skulle vara mycket märkligt (omöjligt?) om detta faktum inte skulle påverka henne i hennes känslor gällande det hon upplevt, eller det hon funderar över och som hon inte minns, att det påverkar allt hon skriver, såväl i trådstarten som i de inlägg som följer.
Det är för mig både mänskligt och fullt förståeligt.
Jag skulle aldrig kunna begära av en människa att hon skulle klara vara objektiv och faktabaserad i sina känslor och i sin beskrivning av en sådan händelse. Särskilt inte när hon var höggradigt berusad.
Efter att du och jag återigen har utbytt några inlägg med varandra så borde det nu finnas ännu mer anledning för dig att fundera över vilken grund du har för att ge dina egna personliga tvärsäkra råd till ts att anmäla.
Jag för min del är mycket frågande till om det finns någon som helst stabil grund för en anmälan.
Jag tolkar det som att TS griper efter halmstrån för att förminska eller friskriva dig från dina handlingar.
Stackars kvinnan som blivit bedragen av både bästa vännen och partner.