Inlägg från: Anonym (Lilla q) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lilla q)

våldtagen av min bästa väns sambo?

Nu är det nog försent. Men jag tycker att du ska prata med sjukvården om detta. Kanske göra en undersökning. Av det du berättar, så låter det som om det skett med samtycke, men det är svårt att veta eftersom du inget minns och att det vara ni två där. Men det kan hända att minnet kommer tillbaka. Om du minns att du inte givit ditt medgivande, är det bra om tester finns. Men det känns ju inte som det finns något case just nu.

• Anonym (Lilla q)
    Anonym (Gör en polisanmälan!!) skrev 2024-10-29 00:07:26 följande:

Hur många tjejer som är kraftigt berusade, vill bli dragna i håret och indragen i någons hem, dragen i håret och få en penis i röven. Och som hon berättar att hon börjar gråta och då säger mannen att det var ditt fel. Varför säger man så för om för om inte för att skuldbelägga offret. Så sjukt. 
    Så var han dessutom så pass nykter också, så äcklig gubbjävel. Hur kunde han ens komma på tanken att hon skulle tycka något annat än att det var ett grovt övergrepp.
    Han såg att sin chans när de hade bråkat att våldta bästa kompisen till sin partner. 
    Kanske förlorar du en vän men man kan inte vara vän med någon som stöttar en våldtäktsman.
    Kan han våldta TS kan han våldta sin sambo också. 
    Är det perversa män som vill ligga med vem som helst som tror att fulla tjejer överlag uppskattar att bli tafsade på, bli med dragen till en toalett, eller en säng för att sen bli tafsad på, få en penis i rumpan och dragen i håret.... trevligt för vem, porrskadade mannen bara....inte för offret. 
    Sen att man inbjuder..... ingen säger att det är rätt att stjäla en cykel bara för att den är olåst....men om någon är full är det fritt fram tydligen.
    Hoppas att verkligheten drabbar den idioten...han kommer ju att fortsätta, fler kommer ju att bli offer så länge ingen tror på offren...
    Självklart ska du berätta så lugnt och sakligt som du kan för din vän....
    Du får förvarna innan.
    Sen gör en polisanmälan.....även om den läggs ned, så kommer det försvåra för honom om det blir flera anmälningar.....

Ta hand om dig!!

Hur tänker du kring TS minnesluckor? Anser du att hon ska anmäla en man som kanske är oskyldig? Jag tycker att det är ett problem att hon inte minns mer. Det är ju inte så snällt att utsätta en oskyldig för denna anklagelsen. Jag känner mig kluven. 
  • Anonym (Lilla q)
    Anonym (xxx) skrev 2024-10-29 10:38:33 följande:
    Det är upp till rättsväsendet att döma huruvida det var en våldtäkt eller inte. 

Även om det inte leder till något är det viktigt att det kommer in statistik samt att det finns tidigare anmälningar om han gör samma sak igen med någon annan tjej. 
    Det är lite enkelt att se på det. Om rättsväsendet kommer fram till att inget olagligt har skett, så kommer omgivningen att döma. Ingen rök utan eld.
    Nu var jag bland de första som tog upp tanken om en anmälan. Men jag håller fast vid att hon ska avvakta. Polisen kommer ha svårt att utreda detta fallet då inte ens anmälaren minns. Eftersom TS verkar ha mycket stora minnesluckor så kan hon ha sagt ja till sex. Han var kanske inte så nykter som hon tror? Han sa kanske att det var hennes fel, för att han insåg att han varit otrogen och inte ville ta ansvar för det. Jag försvarar inte övergrepp, men det känns som ett problem när TS minns så lite. Jag antar att det inte ens finns bevis på att TS och mannen legat med varandra. Men, absolut, kan TS anmäla mannen på dessa lösa grunder. Det kommer bli jobbigt för henne och hon kanske mer eller mindre förstör en mans liv.
  • Anonym (Lilla q)
    Anonym (xxx) skrev 2024-10-29 14:26:03 följande:
    Så man ska inte anmäla om man anser att man blivit utsatt för en våldtäkt eller annat övergrepp? Av anledningen att det är synd om mannen? 

Hade TS anmält direkt hade det funnits bevis om de hade haft samlag. 

Var det verkligen det jag skrev? Nu hittar du bara på. Du läser bara det du vill. Du missade ?jag försvarar inte övergrepp?. Men eftersom du inte helt verkar förstå vad skriver och innebörden i det jag skrev, är kanske lite otydlig, så ska jag använda andra ord.

1.TS ska tänka på att detta kommer bli jobbigt för henne.
    2. TS har inte några bevis för att något olagligt har skett.
    3. Pga att TS inte minns något så kommer hon att se till att en man kommer bli dömd i omgivningens ögon, vad än rättsväsenet kommer fram till.

Var skrev jag att det var synd om mannen? Att anse att man ska vara lite försiktig med anklagelser som man inte om det har hänt, är inte samma sak som att tycka synd om en gärningsperson.

Nu har jag skrivit det viktigaste i min kommentar. Hitta inte på att jag har påstått/ skrivit något annat. Då blir det svårt att diskutera med dig. 

• Anonym (Lilla q)
    Anonym (xxx) skrev 2024-10-29 15:14:45 följande:
    Fast jag tycker att TS har tillräckligt för att anmäla, även om hon har vissa minnesluckor. Som sagt, om det räcker bestämmer rättsväsendet.
    Dessutom, bara det att han hade samlag med henne när hon var så full, visar att han inte kan vara säker på samtycker. 

Nu har det ju gått en tid, så nu är det ju svårt att anmäla. Men hade hon gjort det samma natt så hade polisen kunnat både säkra spår efter honom och sett hur pass påverkad hon var. Dessutom misshandlade han henne. 

När du skriver att hon förstör en mans liv för att hon anmäler så tolkar jag det som att du försvarar honom. Fast du vet att han misshandlade henne. 

Det är kanske en anmälan som får honom att förstå hur fel han har agerat som utnyttjat en så mkt yngre och full kvinna, som han dessutom misshandlat. 

Det är den här slappa inställningen till sexualbrott och annat våld mot kvinnor som gör att det bara fortsätter. För vi måste ju ta hänsyn till männen, fast de bär sig svinigt år. 
    Nu har jag bara läst ts och där jag är citerad. Misshandel stod det inget om i TS. Men det kanske finns märken kvar efter det? Då styrker det hennes story mer än att hon tror. Men jag får väl läsa genom tråden eftersom det kommer fram viktiga uppgifter som inte är med i TS.
Svar på tråden våldtagen av min bästa väns sambo?