Anonym (Halv sanning, eller mindre?) skrev 2024-10-29 15:59:23 följande:
Jag undrar om du övertygad att du skulle tycka att ts har tillräckligt för anmälan också om du hade hört mannens redogörelse gällande det inträffade?
Jag för min frågar mig om det kan vara högst troligt att mannen i väsentliga delar skulle kunna ha en helt annan version om händelseförloppet och vad som har skett?
T ex skulle det kanske inte alls förvåna om han inte alls håller med om att hon var berusad till sådan grad att hon faktiskt var stupfull?
Om de två personernas versioner skiljer sig åt högst väsentligt. Vad är det som avgör vem som talar mest sanning?
Är det självklart att ts är trovärdig för hon är av kvinnligt kön? Hon är mera trovärdig trots att hon enligt egen uppgift var höggradigt berusad?
Jag tror inte man kan vara säker på att mannen skulle framställa saken som att han misshandlade henne?
Jag har själv varit med om att under samlag och sexuella lekar, när kvinnorna har varit mycket sexuellt upphetsade, dra flera kvinnor i håret så att smärta uppstod. Men jag kan garantera att vare sig jag eller någon av kvinnorna skulle kalla det misshandel.
Ett exempel: En gång upplevde jag att en berusad kvinna i mycket upphetsat tillstånd, s a s i stundens hetta, tiggde och bad mig upprepade gånger att öka intensiteten, att dra henne hårdare i håret, hon bad om att få känna starkare smärta, vilket jag dock avböjde, mot hennes önskan och till hennes besvikelse.
Dagen efter, i nyktert och icke upphetsat tillstånd ångrade hon sig, ångrade att hon deltagit i dessa aktiviteter, förnekade att hon upprepat bett mig dra hårdare och ge henne mer smärta. Som tur var hade jag filmat händelsen, med hennes samtycke. Filmen bekräftade min version. Men hon ångrade sig ändå. Till saken hör att hon vid tillfället var otrogen mot sin sambo, vilket jag bedömer var det som i verkligheten skapade allra djupast ånger hos henne och gav upphov till många olika och svåra tankar hos henne.
Hur som helst så valde hon att återkomma till mig flera gånger efter detta, och ungefär samma scenario utspelade sig igen, också med att hon återigen kände viss ånger för sin otrohet, vilket dock blev mindre för varje gång.
Gällande kvinnan i mitt exempel, den där första gången, om jag inte hade haft filmen att visa för henne, om hon i sin svåra ånger, sin känslomässigt svåra situation med att hon varit otrogen, om hon då hade skrivit ett inlägg på ett liknande forum, om hon hade beskrivit händelsen så som hon i sitt känslomässigt svåra tillstånd såg händelseförloppet, om hon hade behov av att minska sitt eget ansvar och skylla allt på mig och på alkoholen, så hade hon säkert kunnat få stöd bland kvinnor på ett forum, och också fått rådet att polisanmäla mig.
Jag påstår absolut inte att det skulle finnas ens minsta lilla beröring mellan mitt exempel och ts händelse.
Men jag tycker det kan finnas anledning reflektera över att som i mitt exempel kan två olika individer, med bl a olika berusningsgrad, med t ex hög grad av sexuell upphetsning, när t ex djup ånger över otrohet sätter in med mycket svåra känslor, kan faktiskt två olika individer minnas, uppleva och beskriva samma händelseförlopp på väldigt olika sätt.
Jag påstår absolut inte att jag vet några fakta gällande ts version och händelsen. Jag försöker bara komma med lite frågeställningar och att belysa saken från fler än ett perspektiv.
Jag skulle absolut inte råda ts att göra en polisanmälan, inte mot bakgrund av de mycket få fakta vi känner till.
Och självfallet låter jag min egen bedömning också påverkas av mina egna erfarenheter.
Mannen kommer absolut få chansen att ge sin sida av historien, om TS anmäler. Vem som avgör frågar du, det är det vi har rättväsende till.
De flesta anklagade män går för övrigt går fria och det leder inte ens till en rättegång.