våldtagen av min bästa väns sambo?
Nej det är INTE ditt fel någonstans. Du ska kunna lita på din kompis kille. Han tror man ju ska vara snäll. Det är HAN som gjort fel. Inte du.
Nej det är INTE ditt fel någonstans. Du ska kunna lita på din kompis kille. Han tror man ju ska vara snäll. Det är HAN som gjort fel. Inte du.
Just här verkar ju inte ts veta om hon ville just där och då eller inte.
Men frågan är varför han drog henne i håret och vet dum mot henne?
Nej och har man blivit så packad till den grad att man inte vet om det var med samtycke eller inte så är det ett jävla övergrepp att i efterhand bestämma sig för att det var våldtäkt för att slippa axla sitt eget jävla ansvar
Jag vet inte hur många kvinnor som släpade med mig hem när jag stod aprak i baren som 18 år, var det ett gäng våldtäkter jag var utsatt för när jag själv blivit så full att jag inte kommer ihåg hur det hände, och jag hade kraftig ångest efteråt?
Jag vet att kvinnor lever i en värld där en del män är riktigt sjuka och kan bli utsatta för dessa, men det innebär inte att man är omyndigförklarad och slipper stå för sina handlingar.
Det funkar inte att göra sig ovän med någon nära, sen knulla hennes pojkvän och skrika varg i andetaget efter.
Jag pratar i perspektivet att jag kunde varit offer då, men du ser, man förutsätter endast att män får bära ansvaret.
Nej någon sköning är han ju definitivt inte. Men inte våldtäktsman per se. Jag kan ju dra en jämförelse från en av de där kvinnorna som släpade med mig hem, 11 år äldre och den som styrde akten med järnhand. Hon körde upp ett finger i röven på mig från ingenstans, nån böjelse hon hade då tydligen. Det motsvarar väl att dra nån i håret ganska bra?
Gjorde det henne till en förövare? Nej, men en oskön kvinna i det fallet, passar in perfekt.
Sen är inte min poäng att säga att män är offer, jag vet att i många fall är det män som tar sig friheter att begå våldtäkt helt utan eftertanke, jag säger bara att en kvinna inte är ett offer per automatik för att hon var full och känslomässigt ostabil när hon valde att följa med upp och knulla. Även om han har någon böjning för rough sex.
Jag vill förtydliga att jag inser att jämförelsen män och kvinnor ofta inte håller i praktiken. Men hade jag varit skolad i att jag var ett offer om jag var full, inte riktigt visste vad jag gjorde, och om jag ångrade mig efter kanske jag hade identifierat mig som ett offer. Jag vill bara inte att mina söner växer upp i en värld där de på förhand är rubricerade som förövare, för att de har penis.
Ursäkra att jag missade målet här i slutet en del, det är en helt annan diskussion. Andemeningen är att ta ansvar, är det inte emot din vilja är det inte våldtäkt. Även om du i efterhand ändrar dig i ditt beslut.