Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Män som har ett behov av att trycka ner kvinnor

Det beror på hur man definierar kvinno- respektive manshat.

Vissa är väldigt snabba att definiera ett uttalande som kvinno- och manshat och det finns inget utrymme att diskutera dåliga sidor i olika grupperingar. Även om dessa existerar, för det gör dom, även om det inte gäller alla såklart och det kommer alltid finnas undantag.

Det finns folk som vill provocera och ärligt talat så har dessa hittat en guldgruva eftersom några är så lättprovocerade. 

• Anonym (Man)

Många har en så orubblig bild av hur man tror att världen ser ut.

Samma personer som inte tycker att skillnader mellan könen existerar, ser direkt om inläggen är skrivna av en man eller kvinna. Det får man väl ända anse vara intressant att reflektera över?

• Anonym (Man)
    Anonym (Elin) skrev 2024-10-28 10:29:57 följande:
    Utan att ange min precisa ålder så kan jag säga att jag är över 18 men yngre än 25. 

Du som eventuellt lite äldre känner inte att det kanske inte är på sin plats att generalisera om folks subjektiva upplevelser? 
    Bara för att du inte upplevt avundsjuka och onda ögon på grund av ditt utseende så är det likställt med att ingen annan i världen upplevt det? 
    Jag kan verkligen köpa att du inte blivit det, jag förnekar inte dig i din erfarenhet. Men då kanske du inte heller ska förneka andras upplevelse?
    Den enda grund du baserar ditt antagande att jag skulle ha en "dålig" personlighet på är att jag som kvinna är av en annan åsikt än trådstartaren. 

Jag har en relativt stor vänkrets bestående av både killar och tjejer. 
    När man har en färdig och orubblig världsbild, så får man givetvis det resultatet.

Fel åsikt= det är en man, alternativt en ung naiv kvinna som inte förstår

Rätt åsikt= en bra person, troligen en vettig kvinna
  • Anonym (Man)
    Anonym (Z) skrev 2024-10-28 13:42:23 följande:
    Vad är din teori om varför vissa män har ett behov av att trycka ner andra kvinnor?

Du om någon borde kunna svara på det tänker jag. Väntar med spänning på ditt svar.
    Jag tror det är en mänskligt egenskap som inte många skyltar med. Det handlar inte om att just män har ett behov av att trycka ner kvinnor, utan om att människor kan ha detta behov i olika sammanhang.

Män kan trycka ner kvinnor, kvinnor trycker ner män, mobbare i skolan trycker ner mobbade, olika idrottslag försöker trycka ner varandra, politiker trycker ner varandra i olika debatter etc
  • Anonym (Man)
    Tow2Mater skrev 2024-10-28 15:00:19 följande:
    Hur skulle jag veta det? Av samma anledning vissa kvinnor vill trycka ner män antar jag.
    Jag delar inte dina erfarenheter, tycker inte det är särskilt vanligt alls, specielt inte i verkliga livet. Jag brukar inte stota pa detta vare sig i arbetslivet, familjrelationer eller bland vänner eller bekanta. Dessutom klarade du dig utan mig i tråden sa du ju så varfor undrar du nu om min åsikt?
    Hon vill tjivas lite.

Jag tror du har helt rätt att vissa män vill trycka ner kvinnor och vissa kvinnor vill trycka ner män. Med ungefär samma anledningar.
  • Anonym (Man)
    Tow2Mater skrev 2024-10-28 15:52:21 följande:
    Jag tror hon mest ville trycka till/ner mig lite.
    Troligen.
Svar på tråden Män som har ett behov av att trycka ner kvinnor