Inlägg från: Anonym (Mia) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mia)

Män som har ett behov av att trycka ner kvinnor

Anonym (Elin) skrev 2024-10-28 00:22:39 följande:
    Även kvinnor kan relatera till vissa av trådarna. Exempelvis kan jag själv relatera till tråden om avundsjuka kvinnor, detta då jag själv märker av det. Jag märker av det för att jag är ung, smal och snyggare än de flesta andra. Jag har själv känt av blickar, fått jättekonstiga bemötanden av kvinnor  som jag vet baseras enbart på mitt utseende. 
    Om jag utgår från att du faktiskt är en kvinna så gissar jag att du är rättså ung. Det du gör är en tankevurpa som bygger på att det är ditt utseende som är orsaken till att du får ett negativt bemötande av andra kvinnor. Som nån som själv är attraktiv så får jag inget konstigt bemötande i längden av kvinnor. Har stött på mindre attraktiva kvinnor som är lite reserverade först när dom träffar mig men eftersom min personlighet är öppen så slappnar dom av när dom märker det.

Så jag säger att det är din personlighet deras beteende beror på. Är man trygg i sig själv så tycker andra om en oavsett hur snygg man är, mer dessutom. Jag får "oförtjänt" gillande som är enbart baserat på att jag haft tur i det genetiska lotteriet och att jag gillar träning väldigt mycket.

Med självreflektion och mer trygghet i dig själv så kommer du att få bra bemötande av andra kvinnor.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Men då) skrev 2024-10-28 07:58:41 följande:

Ni som blivit upprörda över signaturen "Elin" 

Förstår ni inte att det är en man som postar, jag skrattade lite. Någon som uppenbarligen vill skapa spricka kvinnor emellan. Kanske är det en av dessa profiler som postar så mycket om kvinnors vikt.

För det första använder personen ordet "feta" och för det andra vet inte personen om. Även fast den tränar så mycket. Att man inte går ned i vikt avsevärt för att man tränar på gym haha. Fick mig skratta lite. Du bygger en starkare kropp ja.Men vill man gå ned i vikt, får man äta bättre. Då ca 70% sitter enbart i kosten. 

För övrigt, kunde jag bry mig mindre om vad en man tycker om mig. Jag lever inte mitt liv igenom honom, någon främling eller andra. 

Själv blir jag inte upprörd, det är antagligen en man ja men kan vara intressant att ge ett svar utifrån att det skulle vara en kvinna. Som ett svar till mannen det antagligen är.

Nä, gym betyder inte mkt men håller man på med det intensivt så är man oftast intresserad av kosten med, det hänger ihop. För kvinnor iaf eftersom det är så lätt att lägga på sig fett.

Nepp, mäns eventuella åsikter rör mig inte det minsta i ryggen. Snarare tvärtom :) Kommer aldrig att ha en nosring men det är nästan så att jag blir sugen bara för att :D
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Elin) skrev 2024-10-28 10:29:57 följande:
    Utan att ange min precisa ålder så kan jag säga att jag är över 18 men yngre än 25. 

Du som eventuellt lite äldre känner inte att det kanske inte är på sin plats att generalisera om folks subjektiva upplevelser? 
    Bara för att du inte upplevt avundsjuka och onda ögon på grund av ditt utseende så är det likställt med att ingen annan i världen upplevt det? 
    Jag kan verkligen köpa att du inte blivit det, jag förnekar inte dig i din erfarenhet. Men då kanske du inte heller ska förneka andras upplevelse?
    Den enda grund du baserar ditt antagande att jag skulle ha en "dålig" personlighet på är att jag som kvinna är av en annan åsikt än trådstartaren. 

Jag har en relativt stor vänkrets bestående av både killar och tjejer. 
    Ja, jag är mellan 40-46.

Du gör ett antagande som du baserar på just din upplevelse. Med så lite erfarenhet så kan du inte anta att kvinnor ogillar dig enbart baserat på ditt fördelaktiga utseende. När jag var yngre var jag rättså ofta upptagen av att tänka på hur andra uppfattade mig, fick höra att jag uppfattades som arrogant. Med högre ålder och högre självkänsla så slappnade jag av och vips så blev liksom alla supertrevliga mot mig. Så samma utseende även om jag såklart rent fysiskt såg bättre ut som yngre, och när min personlighet utvecklades så blev alla välkomnande. Innan det så var killar och män alltid positiva till mig men sen blev alla trevliga mot mig, även kvinnor.

Därför ligger det nära till hands att säga att det är personligheten det hänger på, det är min övertygelse.
  • Anonym (Mia)
    Anonym (Man) skrev 2024-10-28 10:39:56 följande:
    När man har en färdig och orubblig världsbild, så får man givetvis det resultatet.

Fel åsikt= det är en man, alternativt en ung naiv kvinna som inte förstår

Rätt åsikt= en bra person, troligen en vettig kvinna
    Nej :)

Vid 20-årsåldern är världsbilden rätt svartvit, vid 40 har man förhoppningsvis insett att det finns många nyanser och att världen är komplex. 

Den som säger att kvinnor är otrevliga pga av att man är attraktiv har förenklat världen på ett inte genomtänkt sätt. Med erfarenheter lär man sig vilka delar hos en själv som ger vilka följder eftersom man utvecklas under livets gång.

En mer utvecklad analys hade varit att man vänt och vridit på olika parametrar. Inte att man kommer fram till ett ogenomtänkt resultat som gynnar en själv. Som en incel som säger att det är kvinnors fel att han är utan dejter.
  • Anonym (Mia)

Jag tror att det beror på att vissa av dom som tidigare hade all makt inte vill lämna den ifrån sig utan motstånd. Dom smarta förstår att det är bättre att leva i samspel, andra motsätter sig med näbbar och klor. Det är en kamp som inte går att vinna, ändå försöker vissa. Med följden att polariseringen ökar på vissa platser. Färre kvinnor vill leva med män, skaffa barn etc. 

Svar på tråden Män som har ett behov av att trycka ner kvinnor