Anonym (Elin) skrev 2024-10-28 10:29:57 följande:
Utan att ange min precisa ålder så kan jag säga att jag är över 18 men yngre än 25.
Du som eventuellt lite äldre känner inte att det kanske inte är på sin plats att generalisera om folks subjektiva upplevelser?
Bara för att du inte upplevt avundsjuka och onda ögon på grund av ditt utseende så är det likställt med att ingen annan i världen upplevt det?
Jag kan verkligen köpa att du inte blivit det, jag förnekar inte dig i din erfarenhet. Men då kanske du inte heller ska förneka andras upplevelse?
Den enda grund du baserar ditt antagande att jag skulle ha en "dålig" personlighet på är att jag som kvinna är av en annan åsikt än trådstartaren.
Jag har en relativt stor vänkrets bestående av både killar och tjejer.
Ja, jag är mellan 40-46.
Du gör ett antagande som du baserar på just din upplevelse. Med så lite erfarenhet så kan du inte anta att kvinnor ogillar dig enbart baserat på ditt fördelaktiga utseende. När jag var yngre var jag rättså ofta upptagen av att tänka på hur andra uppfattade mig, fick höra att jag uppfattades som arrogant. Med högre ålder och högre självkänsla så slappnade jag av och vips så blev liksom alla supertrevliga mot mig. Så samma utseende även om jag såklart rent fysiskt såg bättre ut som yngre, och när min personlighet utvecklades så blev alla välkomnande. Innan det så var killar och män alltid positiva till mig men sen blev alla trevliga mot mig, även kvinnor.
Därför ligger det nära till hands att säga att det är personligheten det hänger på, det är min övertygelse.