• Eurydike

    Har du söndagsångest inför jobbet?

    Nej, det har jag faktiskt inte, vilket är väldigt skönt. Förr kunde jag drömma mardrömmar om jobbet 😅

  • Eurydike
    Freddie K skrev 2024-10-27 12:11:32 följande:
    Då måste jag fråga: Tror du John Blund drömmer mardrömmar om sitt jobb? Bara något jag kom att tänka på nu. :-P. Haha! Skäms
    Hmm bra fråga! Det beror på om han någonsin sover och vad han har i det där pulvret han strör i ögonen på folk. Kanske kan det orsaka mardrömmar och kanske strör han det i ögonen på sig själv då och då 😉 Känns ju i alla fall som att han har ganska hög arbetsbelastning som han inte riktigt lyckas leva upp till, med tanke på att vi är många som ofta ligger sömnlösa. Det var allt jag hade att säga om JB!
  • Eurydike
    NyfiknaAstrid92 skrev 2024-10-27 15:52:23 följande:
    Du lever ju på soc så vad har du jobbångest över?
    Vad menar du? Är mitt företag soc eller hur tänker du nu? 🤔
  • Eurydike
    NyfiknaAstrid92 skrev 2024-10-27 18:28:30 följande:
    Ledsen gumman men att du är återförsäljare av Mary Kay gör dig knappast till egenföretagare.
    Du får tro vad du vill, men jag är skulptör och mina kunder är museer och privatpersoner. Jag har drivit företaget i över tio år och har inte ens tagit bidrag för att starta eget. 90 % av försäljningen är export, så jag drar in pengar till Sverige.
  • Meddelande borttaget
  • Eurydike
    NyfiknaAstrid92 skrev 2024-10-27 19:24:57 följande:
    Det är ju skrattretande att du säger att du lever på inkomster från företaget samtidigt som du lyfter försörjningsstöd. Men du kanske menar något helt annat? Drömmer
    Ja, du får väl fortsätta tro att jag lever på bidrag, medan jag vet vad jag jobbar med. Det kan jag inte göra något åt.
  • Eurydike
    NyfiknaAstrid92 skrev 2024-10-27 19:40:54 följande:
    "Jobbar" är ledordet i alla dina inlägg.
    Du får som sagt tro vad du vill.
  • Eurydike
    Anonym (Hahaha) skrev 2024-10-27 19:46:47 följande:
    Skulptör? De skulptörer jag känner lyfter alla bidrag från staten. Men du tillför alltså undantaget? Skulle knappast tro det va.
    Jo, jag är skulptör utan att ta bidrag. Jag är alltså undantaget.
  • Eurydike
    Anonym (Hahaha) skrev 2024-10-27 20:08:03 följande:
    Alla är superhjältar och gröna unicorns på nätet. I verkligheten är du dock inget annat än en "skulptör" som erhåller pengar från staten.
    Ja, jag lyckas ju inte övertyga dig så det är bara att ge upp ☺️
  • Eurydike
    Anonym (God) skrev 2024-10-27 20:30:34 följande:
    Då har du en man som drar in pengarna eller? Går väl inte att försörja sig som skulptör. 
    Nej, jag har ingen man. Jo, det gör det om man säljer mycket utomlands och till museer.
  • Eurydike
    Anonym (God) skrev 2024-10-27 20:36:04 följande:
    Sitter du hemma och skulpterar? 
    Hur hittar du kunder? 
    Ja, det gör jag och kunderna hittar faktiskt mig. Jag lägger minimalt med pengar på marknadsföring.
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-10-27 20:37:28 följande:

    Vad har ni med en annan människas försörjning att göra? Vad är meningen med att misskreditera någon annan? Det är bara trevligt om någon kan försörja sig på något hon tycker om. Det leder ju en vilja att arbeta och någon som leder till väl utfört arbete. 


    Tack så mycket Fultextad! Det är ju svårt att bevisa att man talar sanning utan att lämna ut för mycket information om sig själv ☺️
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-10-27 20:51:23 följande:
    Inte behöver du bevisa något eller lämna ut personliga uppgifter, men visst är det så som du skrev, och det ska man nog vara lite försiktig med på öppna plattformar överlag. Du vet vad du vet, en del andra tror att de vet vad de vet. Och en del som är allmänt glada, eller positiva, måste väl få sin portion av det motsatta i form av inte-ska-du-tro-att-du-är-någon-alls-och-då-jag-snörper-på-munnen-och-måste-som-hämnas-för-att-du-är-glad-och-inte-komma-här-och-komma-inte. Nä, just inget att bry sig desto mera om.
    Ja, så är det! Det är bäst att vara försiktig. Tack för en fin sammanfattning 🤩 Du är alltid så bra på att formulera dig, men även på att formelera dig när det är en formel som krävs 😉
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2024-10-28 05:13:02 följande:

    Eurydike är grym på det hon gör. Ni som säger att hon lyfter bidrag hit och dit är bara avundsjuka, eller så förstår ni inte att man faktiskt kan lyckas som skulptör. 


    Tack så mycket! Det var snällt sagt 🤩 Jag blev inspirerad av den här tråden så nu ska jag nog skulptera lite 😂
  • Eurydike
    Anonym (Ellen) skrev 2024-10-28 05:30:26 följande:

    Nu har söndagsångesten bytts ut mot ännu värre måndagsångest... kan inte klockan snart bli 15?


    Jobbigt det där när en ångest byts ut mot en annan! Vi får hoppas att tiden går fort.
  • Eurydike
    Freddie K skrev 2024-10-28 15:34:21 följande:
    Jag väntar fortfarande på mitt armband. Rapido, senorita! Tungan ute
    Jag kanske lyckas köpa det lagom till din nästa födelsedag 😉🎁
  • Eurydike
    fultextad användarhandbok skrev 2024-10-28 16:55:41 följande:
    Tack för det! Skulptör låter för övrigt som ett yrke med många delar som bildar en mångfacetterad helhet. Dels den konstnärliga biten vad man vill uttrycka och kanske hur man vill att andra ska uppfatta ens verk, dels den tekniska biten om material, kanske dess densitet och hållbarhet. Eller vill man rentav ha ett konstverk som förändras efter hand, som sand gör i regn och så vidare. Fast jag vet ju just inget som det, så det är som jag tänker mig, men ett spännande yrke låter det som!
    Det är ett spännande yrke på olika vis! Jag hade tänkt lämna ett positivt avtryck här i tråden angående att mitt jobb inte ger mig söndagsångest, men sedan gick det åt fel håll när jag fick reda på att jag lever på bidrag 😅 Tidigare i livet har jag upplevt söndagsångest och vet att det inte är någon rolig känsla. Konstverk som förändras, eller till och med förstörs (eller egentligen kanske de inte förstörs alls utan bara förändras så kraftigt att de inte längre är vad de brukade vara) har jag skapat förut, men inte nu längre ☺️
  • Eurydike
    Anonym (Bypass) skrev 2024-10-28 18:42:27 följande:
    Jag tycker att du har skrivit för mycket redan, med tanke på ett fåtal sjuka individer som lurkar här och kartlägger vad olika nick skriver.

    Var försiktig.
    Ja, nu är det nog bäst att knipa käft och låta tråden handla om det som den var tänkt att handla om 🤐 Söndagsångest.

    Tack för omtanken!
Svar på tråden Har du söndagsångest inför jobbet?