Anonym (Blipp) skrev 2024-10-27 11:57:21 följande:
Ha även med i tanke att hon kanske inte nödvändigtvis tror att du skulle vara otrogen utan att det kanske är mer principen med den konstiga setupen, att din kusin bjuder in till en så udda middag och att du inte fattar att du "borde" tackat nej.
Av egen erfarenhet: min man blev bjuden av sin kompis att ta en öl med kompisen, hans ex och en kompis till henne. Min man tackade nej för han fattade vad baktanken med det hela var. Jag blev såklart inte sur på min man och jag tror inte heller han skulle varit otrogen om han hade gått MEN jag är fortfarande inte direkt positivt inställd till den här vännen som försökte sig på ett sånt stunt.
Varför skulle det finnas en baktanke? Vad är det för "vänner" som gör så med mening?
Jag vet att det finns idioter där ute. Jag förstår bara inte varför man bjuder med en gift man eller kvinna med förhoppningen att h*n ska vara otrogen. För det är väl vad du menar med baktanke?
Jag har aldrig varit med om att någon har betett sig så mot mig eller min man. Jag har aldrig haft skäl att misstänka att någon arrangerat en fest eller middag med det syftet.
Att någon kan bli intresserad av en, eller att en del jagar upptagna, visst. Eller att vissa är sjukligt svartsjuka.
Men inte det du beskriver.
Att man ibland försöker para ihop singlar, eller nyskilda eller dylikt, är en annan sak.