Xenia skrev 2024-10-28 18:11:06 följande:
Hur gammaldags katolska är hans familj egentligen?
Ser de på dig som en älskarinna, eftersom ni inte är gifta? Och hoppas på att sonen ska hitta någon bättre. Då ses förstås dottern som överlägsen dig, hon har minsann inte fått barn utan att vara gift.
Och är din sambo modern svensk med dig men accepterar helt sin katolska familjs värderingen när han är med dem.
Så länge han inte vill gifta sig med dig med ett riktigt bröllop (bara smita iväg till en borgerlig vigsel utan någon fest), så accpterar han sin familjs nedvärderande syn på dig.
Jag skulle inte "komma över" det utan ställa till ett jäkla bråk. Så länge du finner dig i allt, varför skulle han ändra sig? Nej, en ursäkt för en bortglömd present räcker inte, hela hans inställning till dig och ert förhållande borde ändras. Han borde inte låta dig vara Askungen.
Dom är rätt gammeldags och tycker väl inte en kärleksrelation är helt på "riktigt" om man inte har gift sig. Nu skulle vi iofs inte ens gifta oss i en kyrka så den blir väl ändå inte "riktig" enligt deras tro. Dock hade hon inte kunnat förneka det faktum att vi enligt lagen åtminstone är man och fru. Och ja hon har under större delen av vårat förhållande (fram tills att vi fick barn) avfärdat mig som en temporär "fling" som inte kommer hålla förevigt.
Jag håller tragiskt nog med dig i det du skriver. Är så jävla arg på mig själv.